הפיצוץ בסנט פטרסבורג

"הפיגוע ברוסיה בוצע על ידי מתאבד". טראמפ: "דבר נורא"

שעות לאחר פרסום תמונת חשוד בהנחת מטען החבלה, ברוסיה מתחזקת ההערכה כי מחבל מתאבד ביצע את הפיגוע בסנט פטרסבורג בו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו עשרות. דונלד טראמפ גינה (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רגע הפיצוץ (צילום מסך / מתוך ТУПОЕ | TV - יוטיוב)

רוסיה מנהלת מצוד אחר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע מוקדם יותר היום (שני) בסנט פטרסבורג, בו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. על פי הדיווחים בתקשורת הרוסית, מי שעומדים מאחורי הפיגוע על פי החשד הם מחבלי ארגון הטרור האיסלאמי "דאעש" או מחבלים צ'צ'נים.

רגע הפיגוע (מצלמות אבטחה / צילום מסך מתוך יוטיוב)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לאירוע ואמר כי מדובר ב"דבר נורא". שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הודיעה בעקבות הפיצוץ כי וושינגטון "עומדת לימינה של מוסקבה במאבק בטרור".

בשעות הערב הוציאו השלטונות ברוסיה צווי מעצר נגד שני בני אדם החשודים במעורבות בפיגוע. מוקדם יותר, פורסמה ברוסיה תמונת גבר מזוקן בכיסוי ראש, ונטען כי מדובר ככל הנראה באדם שהניח את המטען שהתפוצץ ברכבת התחתית. אלא ששעות לאחר פרסום תמונתו, התייצב "החשוד" במשטרה וטען כי לא היה לו כל קשר לפיגוע.

האדם שנחשד כמניח המטען (מצלמות אבטחה / צילום מסך מתוך טוויטר)

בסוכנות הידיעות "אינטרפקס" ציטטו גורם רוסי שאמר כי השלטונות בודקים כעת את האפשרות שמדובר בפיגוע שבוצע על ידי מחבל מתאבד.

בעקבות הפיגוע, הוכרזו ברוסיה שלושה ימי אבל ומאות אזרחים כאובים התאספו בשעות האחרונות באתרים מרכזיים במדינה, הניחו פרחים והדליקו נרות לזכר הנרצחים. גם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הגיע למקום הפיגוע בסנט פטרסבורג והניח במקום פרחים.

פוטין בסנט פטרסבורג. הערב:

יצויין, כי בכוחות הביטחון הרוסיים נמנעים עד כה מלהגדיר באופן רשמי את הפיצוץ כפיגוע על רקע טרוריסטי, אולם הדבר לא מנע מראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב להכריז נחרצות כי מדובר בפיגוע. "כל אלה שנפגעו בפיגוע הטרור ברכבת התחתית יקבלו את כל הסיוע הרפואי שהם זקוקים לו", אמר הערב, "אני שולח מעומק לבי תנחומים למשפחות הקורבנות ולחבריהם. הכאב הזה משותף לכולנו".

בתוך כך, ברוסיה נשמעת ביקורת על התנהלות הרשויות. הסנאטור הרוסי ויקטור אוזרוב, ראש ועדת ההגנה, אמר כי "הטרגדיה בסנט פטרבורג פירושה שצעדים שננקטו נגד הטרור לא עבדו. עלינו לחשוף את הסיבות לכך שהמערכת נכשלה ולגבש סדרת צעדים שלא יאפשרו לטעויות האלה לחזור על עצמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר