בשורה לפקקים?

שני קטעים נוספים בכביש 531 - נפתחו לתנועה

לפנות בוקר נפתחו לתנועה שני קטעים נוספים בכביש 531: מחלף רעננה דרום והקטע שימשיך את נתיבי איילון עד שפיים. השר כץ מבטיח - "נסיעה מהירה ובטוחה", האמנם? (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחלף רעננה ומתחתיו כביש 4 (צילום: נתיבי ישראל)

לפנות בוקר (שלישי) נפתח לתנועה חלק נוסף בכביש 531, המחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה, לתל אביב, גוש דן ויתר חלקי הארץ. משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל פתחו לתנועה בשעה 04:00 את כביש 531 בקטע רעננה דרום לשני הכיוונים. כמו כן, נפתח לתנועה החיבור של כביש 20 (איילון) ממחלף מעפילים, עד לכביש 2 באזור שפיים.

המשמעות היא שלנוסעים ממערב תתאפשר נסיעה ישירה מכביש 20 (איילון) לכביש 6, לנוסעים ממזרח תתאפשר נסיעה ישירה מכביש 6 לכביש 20 (איילון) ולנוסעים מכביש 20 (איילון) צפונה, יתאפשר חיבור ישיר לכביש 2 (החוף).

כביש 531 הוא כביש רוחב שמהווה פרויקט תשתיות לאומי מהגדולים שנבנו בשנים האחרונות במדינת ישראל, בהשקעה של כ-4.6 מיליארד שקל. הפרויקט, שמשרת 7 רשויות כולל כבישים באורך של כ-30 ק"מ, 8 מחלפים, 24 גשרים, מעברים עיליים ותחתיים וכ-30 ק"מ מסילות רכבת - חלקן במנהרות.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי כביש 531 הוא אחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון.

"כביש 531 הוא הרבה יותר מכביש - מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת גם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות", אמר השר כץ ופירט: "לאורך הכביש נבנו 36 גשרים ומנהרות, ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש ביישובים הסמוכים. מאות אלפי נהגים, שבעבר נאלצו לחצות אזורים עירונים, צפופים, נוסעים מהר בבטחה בכביש החדש, שכולל 12 מחלפים המבטיחים תנועה זורמת ללא רמזורים".

אך האם המשך פיתוח תשתיות הכבישים אכן תסייע להוציא את ישראל מהפקקים ולפתור את בעיית העומס על הכבישים? לא כולם בטוחים בזה ולדעת מומחים רבים הדרך היחידה בה תוכל ישראל להתמודד עם כמות כלי הרכב שעולה מידי שנה היא דווקא עידודה של תחבורה ציבורית ראויה שתהווה אלטרנטיבה אמיתית לשימוש ברכב פרטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר