צנזורה או טעות?

'המודיע' מציג: כחלון - כן, נתניהו ודרעי - לא

בצעד מפתיע עיתון 'המודיע' מצנזר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בידיעה על הסכם הגג בבית שמש. בסביבת דרעי זועמים, גורם ב'המודיע' מסביר (ברנז'ה)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו, כחלון ודרעי, אמש (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בזמן שהתקשורת הכללית עוסקת בצנזור של משה כחלון מצילום הווידאו של לשכת העיתונות הממשלתית בטקס חתימת הסכם גג בבית שמש, נראה כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי - צונזרו הבוקר (שלישי) הפעם על ידי עיתון 'המודיע'ץ

מאז חזרתו של דרעי לפוליטיקה הוא דאג לרקום קשרים אישיים עם העיתונות החרדית כדוגמת 'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', שבמשך שנים ניהל מלחמה ומחלוקת עם תנועת ש"ס - בעיקר בהנהלה הקודמת של העיתון וכעת שומר על כבודו ומסקר את פעילותו.

כשדרעי פתח הבוקר את עיתון 'יתד נאמן' הוא ראה את הכבוד המוענק לו. אחרי ציטוט של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהאירוע בבית שמש, בכותרת משנה, נכנס ציטוט של השר דרעי. כך גם בעיתון 'המבשר', דרעי מופיע בתמונה וכך גם ציטוט מכובד מתוך נאומו.

אך כשדרעי וקוראי 'המודיע' פתחו הבוקר את העיתון הם יכלו ללמוד כי דרעי ונתניהו כלל לא השתתפו באירוע, הוא לא מופיע בכתבה וגם לא בתמונה. לא בתמונה ולא בציטוט.

גם ב'מסגרת הפרשנות' של יעקב רייניץ, בה אמנם מוזכר ראש הממשלה נתניהו - דרעי לא הוזכר.

עובדה זו עוררה תרעומת וכעס בסביבת יו"ר ש"ס דרעי, מאחר והדבר נראה כי צעד מכוון ומחושב.

מנגד, גורם בעיתון 'המודיע' אומר כי מדובר בעניין מקרי לחלוטין. "הכתב התבסס על הנתונים שהופיעו בהודעה לעיתונות של משרד האוצר והראייה שגם ראש הממשלה לא מופיע בה, אלא רק במסגרת הפרשנות של העיתונאי יעקב רייניץ". הגורם, לא הסביר מדוע השר דרעי נעדר גם מטור הפרשנות.

לדבריו, בעיריית בית שמש שלחו את הנתונים המדוייקים בשעה מאוחרת ולכן בעיתון התבססו על הודעת משרד האוצר. "לא צריך להצהיר זאת משום שכולם יודעים ששר הפנים הרב אריה דרעי מקבל יחס מיוחד של כבוד והערכה בעיתון", הוא מוסיף.

הדיווח ב'יתד נאמן'
הדיווח ב'המודיע'
הפרשנות ב'המודיע'
הדיווח ב'המבשר'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר