"הם תומכים בהפלות"

מדיבורים למעשים: ארה"ב מקצצת את המימון שלה לאו"ם

המתח הרב בין ארה"ב לאו"ם, גם בשל יחסו העוין לישראל, בא לידי ביטוי בהחלטה טריה לקצץ מכספי המימון לקרן של האו"ם שלטענת טראמפ השמרני תומכת ומעודדת הפלות (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם (צילום: שחר עזרן, ynet)

משרד החוץ האמריקני הודיע אמש (שני) באופן רשמי, כי ארה"ב מפסיקה לממן את 'קרן האוכלוסייה' של האו"ם, אחראי על "תכנון משפחה" בכ-150 מדינות ברחבי העולם.

מחלקת המדינה הודיע על כך במכתב ליו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט בוב קורקר. הנימוק: הקרן הזו "תומכת, או משתתפת, בניהול תוכניות של הפלה". החלטה זו מגיעה כחודשיים אחרי שטראמפ החליט להפסיק את כלל המימון האמריקני לארגונים בינלאומיים שמבצעים הפלות או מספקים מידע עליהן.

כזכור, הנשיא טראמפ הודיע זה מכבר על כוונתו לקצץ בכספים שמממנת ארצות הברית את האו"ם, ובתחילת החודש הוא מסר כי זה יכלול קיצוץ של לפחות 28 אחוז בתקציב לדיפלומטיה וסיוע חוץ.

נאומה התקיף של ניקי היילי באו"ם, בעד ישראל, בשבוע שעבר (צילום: שחר עזרן, ynet)

בין ארה"ב לאו"ם יש לא מעט מחלוקות, גם באשר ליחסו העוין של האחרון למדינת ישראל. שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי זכתה בשבוע שעבר לתשואות רמות ביותר בעת נאומה בוועידת הארגון היהודי אמריקני איפא"ק, בעת שתקפה קשות את ארגון האומות המאוחדות.

'קרן האוכלוסייה' של האו"ם מסרה בתגובה: "ההחלטה של מחלקת המדינה מתבססת על טענה שגויה לפיה הקרן תומכת בהפלות. התמיכה שאנחנו קיבלנו במשך השנים מהממשל האמריקני והעם האמריקני הצילה עשרות אלפי אמהות ממוות ונכויות, במיוחד עכשיו לנוכח המשבר ההומניטרי שצובר תאוצה בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר