"נופל עלינו נטל כלכלי נוסף"

תפנית בבני ברק: כל מוסדות התורה יחויבו לשלם על המים

בעוד מספר שבועות, כל המוסדות התורניים בעיר החרדית בני ברק, החל מהישיבות ועד לבתי כנסת ובתי המדרש, יחויבו לשלם על תעריף המים. בעירייה מבטיחים להשתתף בתשלומים (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תלמידים בישיבת פוניבז', בבני ברק (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

בעוד מספר שבועות, כל המוסדות התורניים בעיר החרדית בני ברק, החל מהישיבות ועד לבתי כנסת ובתי המדרש, יחויבו לשלם על תעריף המים לתאגיד 'מי ברק'.

מדובר בתקדים, זאת מאחר ובעשרות השנים האחרונות, מוסודת התורה היו פטורים לחלוטין מלשלם חשבון זה וכעת יאלצו להוסיף למסגרת ההוצאות שלהם, סוכמי כסף גדולים עבור השימוש במים.

מתברר כי בעקבות תחקירים שנעשו לאחרונה בכלי התקשורת הוציא מינהל המים דוח חריף על אי גביית מים ממוסדות התורה בבני ברק ואף איים על ראש העיר כי יטיל עליו חיוב אישי, ובשל כך נאלצו בעירייה לאשר את התקנות החדשות.

מנהלי המוסדות מביעים כעס בשיחה עם "כיכר השבת" על השינוי לרעה זאת ללא התחשבות בצרכיהם המיוחדים. "כל רב, ראש ישיבה או מנהל מוסד נלחם בשיניים לגמור את החודש ולשלם משכורות לעובדים ולאברכים וכעת יפול עלינו נטל כלכלי נוסף שלא בצדק", הם זועמים.

"בשביל מה בני ברק נקראת בשם עיר בתורה והחסידות אם לא בשביל לדאוג לדברים אלו?", רוטנים המנהלים.

בשבועות האחרונים קיבלו מוסודת התורה בבני ברק בקשה לעיקול חשבון הבנק בעקבות חוב של מאות אלפי ואף מיליוני שקלים על המים - כל מוסד והחוב שלו - כאשר מתברר כי החיוב לתשלום המים הוא רטרואקטיבי, למספר שנים אחורה ולא רק מכאן ולהבא.

גורמים בעירייה אומרים ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהליך שנכפה על ראש העיר וכי לאחר משא ומתן הוא הגיע לסיכום שהעירייה תתחלק עם המוסדות בתשלום כשעיריית בני ברק תישא בשני שליש מהוצאות חשבונות המים לעומת המוסדות שיישאו בהוצאות השליש הנוסף".

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, פרסם אמש הודעה בנושא בה כתב כי "הופצה בין חברי מועצת עיריית בני ברק הזמנה לישיבת המועצה שתתקיים השבוע, ובין סעיפי סדר היום: חיובי מים. מאן דהוא, אחד ממקבלי ההזמנה, סיפר לעיתונאים כאילו מועצת העירייה עומדת לקבל החלטה לחייב בתשלומי מים את הישיבות ובתי הכנסת בעיר, וזאת בגלל דרישת חריפה, עד כדי חיובי אישי, מצד רשות המים הארצית.

"לצערנו, במקום לברר מידע אץ רץ הפונה לתקשורת ולא בירר שראשית, אין לאף לעירייה סמכות‏ לחייב לא בתי כנסת וישיבות ואפילו תושבים פרטיים בחיובי מים, שכן, כיום, בהתאם לחוק הסמכות הבלעדית לחיובי מים היא של תאגידי המים ולא של העיריות.

"‏האמת היא לו הפונה היה מבקש מידע, היה שומע שהסעיף עוסק בהצעת הרב חנוך זייברט, ראש העיר שהעיריה תשתתף כספית בכיסוי חלק מהוצאות תשלומי המים של בתי הכנסת והישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר