"ניצול לרעה"

המונופול על הנייר עובר לממונה על ההגבלים העסקיים

מפעל הנייר שומר השבת 'שניב' הגיש תלונה נגד מפעל 'חוגלה קימברלי' כבעל מונופול בתחום מוצרי הנייר: "נתחי השוק הגבוהים של חוגלה בשווקים מקנים לה יכולת להפעיל כוח שוק - ולנצל את מעמדה לרעה" (כלכלה, שיווקי)

המונופול על הנייר עובר לממונה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במכתב שנשלח לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, נדרש להכריז על מפעל הנייר 'חוגלה קימברלי' כבעלת מונופול בתחום. לדעת עורכי הדין שהגישו את הבקשה, "חוגלה קימברלי מנצלת את כוחה בשוקי ניירות הטואלט, החיתולים וממחטות הנייר, ויש למגר את הפגיעה בתחרות על ידי המונופול".

חוגלה קימברלי, מייצרת ומשווקת בישראל מגוון מוצרי צריכה ובהם ממחטות נייר, מגבות נייר, חיתולים לתינוקות ועוד, אלא שחוגלה פעילה בשלושה שווקים מובחנים שבהם יש לראותה כבעלת נתח שוק גדול מ-50%, ע"י מספר מותגים שונים.

"נתחי השוק הגבוהים של חוגלה מקנים לה את היכולת להפעיל בהם כוח שוק ולנצל את מעמדה לרעה", כתבו עורכי הדין של שניב. "ואכן, קיים חשש ממשי שחוגלה מנצלת את היעדר קיומה של בהירות נורמטיבית באשר למעמדה המונופוליסטי, לביצור כוחה המונופוליסטי ולסיכול תחרות. מצב בלתי־נסבל זה טומן בחובו השלכות שליליות על השווקים בהם נתונה לחוגלה עוצמה מונופוליסטית".

מגיש הבקשה, מפעל "שניב" בדרום הארץ שתחתיו מיוצר המותג המוביל טאצ' ועוד עשרות מוצרים איכותיים לבית, כשכל המיוצר בו הינו ללא כל חשש שבת וגניזה.

בכל שבוע מיום שישי עד ליום ראשון, יש למפעל עלויות השבתת המערכות השווה ערך לכמות סחורה של 11500 אלף טון שהם מאבדים בשנה. לפני ראש השנה, פורסם מכתב חריג בכתב ידו של הגר"ח קנייבסקי, כי יש לברר ולחפש את מקור הנייר הביתי שאינו מחילול שבת. במכתב המיוחד, כותב מרן שר התורה כי "לדאבון לב עדיין רוב הנייר הביתי המיוצר בארצנו הקד' מגיע ממפעלים מחללי שבת, ולכן כל אחד צריך לברר את מקור התוצרת ולא לרכוש תוצרת זו בין במישרין ובין בעקיפין".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר