6 טיפים לאירוח מוצלח בחג - מסידור הישיבה ועד העיצוב

איך לעצב את שולחן ליל הסדר בצורה מרשימה? מה עושים עם ערימות הכלים? מי יישב ליד מי? ובגדול, איך לארח בפסח ולהישאר עם חיוך? הנה 6 טיפים מנצחים מניקול לאירוח מוצלח בחג (בבית, שיווקי)

אירוח מוצלח בחג (צילום: shutterstock)

תאמינו או לא, אפשר לערוך בבית סדר פסח מרובה משתתפים ולהישאר רגועים. תנו לנו להיות העוזרים הנאמנים שלכם ולהעניק לכם מספר טיפים שיקלו עליכם את המאמץ ואולי אפילו יגרמו לכם ליהנות.

לא לצאת מהכלים

צד הבישולים (שאפשר כמובן לחלוק עם יתר בני המשפחה וגם לפצל לכמה ימים לפני ליל הסדר), הנושא שהכי מעסיק את המארחים הוא הכלים. בשולחן ליל הסדר מעורבים המון המון כלים: צלחות מנה ראשונה, צלחות מנה עיקרית, מרקיות, צלחות הגשה, כוסות וסכו"ם מפה עד מצרים וחזרה. יש כמה מסלולי התמודדות: אחד מהם הוא כלים חד פעמיים.

בתחום הכלים החד פעמיים, התרחשה לא פחות ממהפכה ויש שלל עיצובים, סגנונות ואיכויות, עד כדי אפילו שהאורחים ירימו גבה וישאלו "אתם בטוחים שזה חד פעמי?". אמנם מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת כשבוחרים צלחות יפות באיכות גבוהה, אבל גם הדחת כלים אינסופית כשהאורחים מבלים ביחד היא לא תענוג גדול.

אפשר לבחור בדרך הביניים ולרכוש רק את הצלחות והקערות ולהגיש את הסכו"ם המהודר שלכם לחג. ערכו הכול על מפה חד פעמית מעוצבת של ניקול ובסוף האירוח, הרימו הכול הישר לפח במינימום מאמץ.

עיצוב

לא כולם בורכו ביד מדויקת ובעין טובה בכל הנוגע לעיצוב השולחן. הנה כמה כללי אצבע קלים לביצוע: בחרו מפה כלבבכם, למשל נקודות או מעוינים צבעוניים ואת יתר הכלים התאימו ללא יותר משני צבעים שיש במפה.

אם בחרתם במפה אביבית עם רקע לבן ונקודות צבעוניות, התאימו להן מפיות בצבע חלק המופיע במפה, כמו צהוב או תכלת. גם את יתר הפריטים – צלחות וקערות – התאימו לאותה צבעוניות, למשל לבן או שמנת יעבוד טוב. אופציה נוספת, היא לבחור רק שני צבעים בלבד, ירוק ואפור / צהוב ובז' / שחור ולבן וכן הלאה.

סידורי ישיבה

נושא שיכול להדיר שינה מעיני המארחים הוא מי ישב ליד מי. גם אם כולם מסתדרים עם כולם, אתם כמארחים יכולים לנתב את האורחים כך שאלו שנוטים לקום לעזור ישבו במיקומים אסטרטגיים לכך.

פתרון אלגנטי הוא הכנה של עציץ אישי קטן בתוך תבנית לקאפקייקס ומאפיין ובו שלט קטן שתוכלו לקחת ממארז המסיבה של ניקול, על השלט, יתנוסס כמובן שם האורח וכך, גם הענקתם יחס אישי וגם השגתם את סדר הישיבה שהכי נכון עבורכם ועבור הצלחת הערב.

ילדים, למשל, יכולים לזכות בהתייחסות אישית בליל הסדר, עם שולחן קטן, ערוך ומושקע משלהם. לצד השולחן הארוך, ממש ליד סבא, אפשר למקם שולחן נמוך עם כיסאות לילדים, ולעצב אותו במיוחד עבור הסועדים הצעירים במשפחה. הם ישמחו לדעת שחשבו עליהם והכינו עבורם שולחן צבעוני עם כלים שונים רק בשבילם. בשביל שלא יאבדו סבלנות, אפשר להכין להם אגדות פסח מאוירות ומעניינות.

נגישות

מכירים את שליחת הידיים לעבר המנות הרחוקות? במקום שהאורחים ישתרעו על השולחן בדרכם למנה המיוחלת, תוכלו להיעזר בכמה טריקים: הכינו מגש מסתובב כמו בהברקה של ניקול, כדי שיהיה קל להגיע לכל הסלטים אותם תניחו בקעריות קטנות או במנות של קאפקייקס.

צִילחות

כדי להימנע מלהגיש לשולחן החגיגי שעיצבתם תבנית חד פעמית או כל מיני כלי הגשה שלא קשורים זה לזה – הכינו מנות מושקעות. למשל, את הגפילטע פיש המסורתי הגישו כל פיסה בצלוחית והניחו לפני כל אחד מהסועדים. מראה הבוטיק הלקוח מעולם המסעדות, לא ישאיר את האורחים אדישים.

כך תוכלו לעשות גם עם כבד קצוץ, מנות סלט אישיות במקום בקערה גדולה, טאג'ינים קטנים עם תבשיל שיוגש אישית לכל סועד וכדומה. גם בגזרת הקינוחים ותרו על קינוח אחד גדול והכינו מראש או לפחות הגישו מנות אישיות מעוצבות. אמצו את האמרה "דברים טובים באים במנות קטנות" בכל הנוגע לאירוח שלכם.

טאץ' אישי

תוכלו להדפיס מראש תפריטים, כדי שכל הסועדים יידעו מה צפוי בארוחה (וישאירו מקום...). זה יעניק להם הרגשה טובה ותחושה שהושקעה בהם תשומת לב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר