יוזמה חדשה

הגניבה בבורו פארק: פרס כספי למוצא הספרים העתיקים שנגנבו

דב הייקינד, חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית, מציע היום פרס כספי נכבד של אלפי דולרים למי שיצליח למצוא את הגניבה מחסידות קוזלוב (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/POOL/Flash90)

האירוע בו נגנבו ספרים עתיקים מהיכל בית מדרשו של הרבי מקוזלוב בתחילת השבוע, ממשיך לעורר סערה בקהילה החרדית בבורו פארק, כאשר רבים דואגים לשלמותם של הספרים הקדושים.

חבר מועצת בית המחוקקים דב הייקינד הכריז על מתן פרס כספי של 5,000 דולר למי שיביא מידע שיוביל לתפיסת הגנב ולמציאת הספרים, זאת על פי בקשתו של האדמו"ר רבי מאיר רוקח.

"ספרים אלו הינם יקרים למשפחה ולקהילה לא רק בשל הערך הכספי הגבוה שלהם, הנאמד בכמעט 400 אלף דולר, אלא גם בגלל ההיסטוריה שלהם", הסביר חבר המועצה הייקינד. "הספרים הללו הינם דבר שאין לו תחליף, ואני קורא לאספנים וסוחרים שלא ללכת שולל ולרכוש מהגנבים את הספרים הללו".

בין הספרים העתיקים שנגנבו, נמצאים גם סידור השל"ה וסידור רבי יעקב עמדין, שניהם ממהדורות ראשונות שערכם רב מאוד. בנוסף, נגנב זוהר 'לובלין', שני סטים של ש"ס 'סלאוויטה' וספר תנ"ך עתיק ויקר.

הייקינד פונה לציבור: "אני קורא לכולם לנסות ולסייע באיתור גניבת הספרים הללו, החשובים עד למאוד לרבי, למשפחתו ולבני הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר