צפון קוריאה ערכה שוב ניסוי בטיל בליסטי

פיונגיאנג שוב מתעלמת ועושה ככל העולה על רוחה ומבצעת ניסוי נוסף בטיל בליסטי שנורה מהיבשה לים למרחק של כ-60 קילומטר. זאת על רק פגישת טראמפ ונשיא סין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המדינה הקיצונית ממשיכה "לצפצף" על העולם המערבי ולפתח טילים ארוכי טווח. צפון קוריאה שיגרה הלילה (ד') טיל בליסטי שנחת בים, אל מול החופים המזרחיים של המדינה. כך דיווח צבא דרום קוריאה. השיגור נעשה על רקע הפגישה בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ונשיא סין, שי ג'ינפינג, שצפויה לעסוק גם בהתחמשות צפון קוריאה.

הצבא האמריקני אישר את הדיווח הקוריאני ואמר כי מדובר בטיל בליסטי מסוג KN-15 שמיועד לטווחים בינוניים.

על פי המטה הכללי של דרום קוריאה, הטיל נורה מהקרקע ולא מצוללת בלב הים והוא עף למרחק של כ-60 קילומטרים. המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה צפויה להתכנס בקרוב כדי לדון בהשלכות שיגור הטיל.

משרד החוץ של דרום קוריאה פרסם הודעת גינוי חריפה בעקבות שיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה. בהודעה נכתב: "זהו אתגר מובהק לסדרת ההחלטות של מועצת הביטחון. זו פעולה המאיימת על שלום וביטחון הקהילה הבינלאומית, כמו גם על חצי האי הקוריאני".

דובר ממשלת יפן שנמצאת אף היא בשכנותה של קוריאה, טען כי שיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה היה "בעייתי ביותר" וכי "יפן מוחה על התעצמותה הגרעינית של צפון קוריאה". במקביל, במסיבת עיתונאים שנערכה ביפן אמר מזכיר הממשלה כי "יפן לא תסבול את הפעולות הפרובוקטיביות החוזרות ונשנות של צפון קוריאה". ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי ייתכנו עוד פעולות פרובוקטיביות מצד המדינה המתבודדת.

היפנים רואים בהתנהלות צפון קוריאה את העידוד שמקבל הרודן קים ג'ונג און מבייג'ין וסבורים כי סין יכולה וצריכה לפעול להרגעתו.

מוקדם יותר אמר בכיר בבית הלבן כי צפון קוריאה תהיה ככל הנראה "מבחן" ליחסים בין ארצות הברית וסין. הבכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השעון מתקתק ו"כל האפשרויות נמצאות על השולחן מבחינת ארצות הברית".

זה לא הניסוי הראשון בתקופה האחרונה, לפני כשבוע וחצי ערכה פיונגיאנג ניסוי במנוע רקטי. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, אנשי ממשל אמריקנים מאמינים כי ייתכן שהמנוע הרקטי שנוסה הוא חלק מתוכנית לפיתוח טיל בליסטי בין-יבשתי.

שבוע וחצי קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה על ניסוי במנוע טילים רב-עוצמה שפותח לאחרונה, ואשר בוצע בנוכחותו של המנהיג קים ג'ונג און. בדיווח נאמר כי המנוע ישדרג את יכולות המדינה לשגר לוויינים לחלל, וכי הוא נועד לשמש טילים ארוכי-טווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר