המתקפה הכימית המזעזעת

רוסיה טוענת: מטוסי סוריה תקפו מאגר כימי של המורדים

במוסקבה מיישרים קו עם משטרו של בשאר אסד וטוענים כי לא נעשה שימוש בכלי נשק כימיים אלא המטוסים הפציצו מחסן נשק של המורדים שהכיל את החומרים המסוכנים שהרגו מאות (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של רופא סורי)

אז מי אחראי לטבח אכזרי של מאות בני אדם? תלוי את מי אתם שואלים. משרד ההגנה הרוסי טוען הבוקר (רביעי) כי הסיבה לתקיפה הכימית באזור אידליב היא תקיפה אווירית על ידי צבא אסד של מחסן של כוחות מורדים שהכיל חומרים כימיים באזור. כך דיווחה רשת הטלוויזיה הרוסית RT.

כלומר, הסורים לא השתמשו בנשק כימי כנגד המורדים אלא מדובר במפעל תחמושת של המורדים שמוקם בעיירה ח'אן שייחון שהכיל את החומרים שהביאו למותם של האזרחים.

עוד נמסר כי המחסן שימש לייצור תחמושת שהכילה גז כימי שהועבר, בין השאר, גם לעיראק. בתקיפה נהרגו 100 בני אדם וכ-400 בני אדם נוספים נפצעו.

גם העיתון "א-ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון ציטט גורמים בצבא סוריה שטוענים כי המתקפה הכימית שיוחסה למשטר הסורי בח'אן שייחון היא למעשה פיצוץ של מפעל (של המורדים) להכנת טילים המכילים גזים רעילים. כתוצאה מאותו פיצוץ נהרגו ונפצעו העובדים באותו מפעל ואזרחים שהיו קרובים אליו, כולל ילדים מדליפת החומרים הרעילים.

אתמול האשים משרד החוץ הסורי את המורדים באחריות לתקרית הקטלנית שבה נפצעו גם כ-400 בני אדם וטען כי הם נוהגים להמציא אירועים. כלי תקשורת אחרים בעולם העלו שאלות נוספות בנוגע לטיפול של המורדים באירוע וישנם טענות כי מדובר באירוע מבוים שכן אין כלי תקשורת רציניים שיכולים לאמת את הזוועה מלבד התמונות שנשלחים מהמקום בידי המורדים עצמם. לטענתם, כיצד ייתכן שהרופא הסורי ששלח את התמונות לטוויטר מצא את הזמן בתוך הזוועה לצייץ ולצלם במקום לסייע לחולים מה שמלמד כי ייתכן ומדובר באירוע מבוים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר