הטלטלה בענף התיירות החרדית

הנופשים אובדי עצות: "נותרנו בלי כסף ובלי מקום לפסח"

מאות משפחות חרדיות חוות טלטלה של ממש לאחר שהנופש שתכננו לחג הפסח - בוטל • מרביתן ממתינות לקבל את הכסף, חלקן שריינו לעצמן מקום חלופי, אך יש מי שחושש מפני הבאות (תיירות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המלון ששכרה חברת פרלה לקשרי (צילומסך: יוטיוב, Pavel Zarenkov)

הטלטלה אותה חוות בימים אלו מאות משפחות במגזר החרדי בעקבות קריסתם של חברות נופש שיזמו חופשת פסח בחו"ל נמשכת כאשר זוגות רבים ומשפחות עם ילדים עומדים בפני שוקת שבורה היכן יחגגו את ימי הפסח.

עוד בנושא:

א., עסקן חרדי שתיכנן לנפוש ביוון עם חברת 'פרלה לקשרי' אומר ל"כיכר השבת" כי העובדה שהנפילה התרחשה שבוע לפני חג הפסח הותירה אותם ללא האפשרות למציאת פתרון. "כרגע אנו ממתינים שבחברה ישיבו לנו את הכסף. אני לא מתכוון לשלם פעמיים גם לנופש שבוטל וגם למקום חדש כאשר הכל עדיין על כרעי תרנגולת והמצב אינו ברור".

ל"כיכר השבת" נודע כי נופשים רבים שילמו למתווך שפעל מטעם חברת הנופש, דמות מוכרת בירושלים, סכומי כסף גדולים עבור הנופש ביוון וכעת ממתינים לקבלו בחזרה.

"חלק מהנופשים שילמו 20-50 אחוז מהסכום המלא אבל חלק שילמו את הכל דבר שיכול להגיע ל-30-40 אלף שקל וכעת הם אובדי עצות מה לעשות", אומר גורם הנמצא בסוד העניינים ל"כיכר השבת".

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש יצרו אנשים מטעם חברת 'פרלה לקשרי' קשר עם חלק מהנופשים והבטיחו להם כי ישיבו להם את כספם עד סוף השבוע.

"זה לא בעייה שלנו, גם אנחנו קרסנו בגלל הקשיים אבל נעשה הכל על מנת להחזיר את מה שאנחנו חייבים", אמרו בחברה.

המלון ששכרה חברת פרלה לקשרי (צילומסך: יוטיוב, Pavel Zarenkov)

מי שניסה לנצל את המצב שנוצר כדי לעזור ולסייע היתה חברת האחים ברומר שיזמה נופש פסח בטוסקנה בהשתתפות עמירן דביר וקרסה אף היא יממה קודם לכן - כפי שדווח ב"כיכר השבת" - שם ניסו המנהלים לפנות לנופשים שחופשתם ביוון בוטלה וליזום שוב את הנופש מחדש.

אלא שכאמור העובדה שמשפחות רבות נשארו כעת גם ללא מקום הנופש וגם ללא הכסף מקשה על חברת האחים ברומר להשתקם.

"האנשים שביטלו להם ביוון לא היו מוכנים לשלם לנו עד שיקבלו את הכסף שלהם ולכן לא הצלחנו להתחיל הכל מחדש, חבל מאוד", אומר ל"כיכר השבת" גורם בהנהלת החברה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במצב שנוצר בחרו חלק מהמשפחות להישאר בארץ באין פתרון אחר על הפרק. מי שהרוויח מהמצב היא חברת הנופש של חיים אוטמזגין העושה סדר פסח באודסה שבאוקראינה כאשר כעת המלון שלו מלא עד אפס מקום בעקבות הקריסה של החברות המתחרות.

גם הנופש המאורגן באי כרתים זכה מן ההפקר כאשר משפחות רבות שבוטל להם הנופש בטוסקנה וביוון הצטרפו כעת ברגע האחרון.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הזמר החסידי ליפא שמלצר שתכנן להופיע ביוון ינפוש במקסיקו סיטי.

"כזה דבר אני לא זוכר", אומר ל"כיכר השבת" גורם בענף התיירות. "קריסה של שתי חברות, שבוע לפני, זו מכה קשה שמערערת את האמון של הנופשים בחברות ועלולה לגרום למשבר רוחבי של ממש בעתיד".

"אנשים גם שילמו כסף וגם לא קיבלו את התמורה, זה מצב הזוי", מסכם הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר