טור אישי

חרדי כפרשן פוליטי מקצועי בטלוויזיה? בשביל זה קם התאגיד // יעקב אייכלר

"בתקופה בה המשק לא בנוי לקלוט חרדים לעבודה, בא גוף תקשורת וקולט חרדים, על בסיס מקצועי גרידא" • יעקב אייכלר, פרשן פוליטי בתאגיד השידור הציבורי, שלא נכנס אליו על תקן החרדי שמדבר על חרדים, מספר למה הוא וחבריו החרדים בתאגיד, ימשיכו לעשות אקטואליה (דעות)

יעקב אייכלר | כיכר השבת |
יעקב אייכלר על רקע אולפני 'כאן' (צילום: באדיבות המצלם, מרים אלסטר - פלאש 90)

את דברי אפתח בשתי נקודות מוצא בדמוקרטיה:

האחת, זכותו של ראש הממשלה והממשלה יחד עם הקואליציה לחוקק חוקים, לשנותם, לבטלם, גם אם זה עולה המון כסף, בדיוק כשם שזכותה ואף חובתה של האופוזיציה לנסות למנוע זאת. את השינויים עושים בקלפי דרך מחאה ציבורית.

השנייה היא שהציבור שונא את התקשורת, הצליחו לצייר אותה כשמאלנית העושה את המוות לנבחרי הציבור, כזו המחפשת רק את השלילי והמחזיקה הבלעדית בזכות הציבור לדעת.

עכשיו אני רוצה לספר לכם, למה אני בתאגיד השידור הציבורי ולמה התאגיד חשוב לי באופן אישי.

ולא, לא אדבר בשם הדמוקרטיה ובזכות השידור הציבורי.

אני הצטרפתי לתאגיד של שוברים שתיקה. יותר נכון - שוברים השתקה.

התאגיד שובר השתקה של ציבורים שונים שקולם הושתק משך שנים. הוא שובר מסורת של שיבוץ אדם לעבודה על פי צבעו טבעו ומוצאו.

אותי קיבלו לתאגיד כמגיש תכנית אקטואליה, למרות היותי חרדי. לא הסתכלו על החליפה השחורה, גם לא על הזקן השחור שכבר החל להלבין, בקיצור - לא על הקנקן אלא על מה שבתוכו.

נכון, עדיין יש מי שנחרד מהאפשרות של הופעת חרדי שחור על המרקע, שלא במסגרת סיקור אירוע זה או אחר הקשור בדימויו - בדיוק בשביל זה קם התאגיד!

למיטב ידיעתי, מאז קום המדינה, לא היה ולו כלי תקשורת אחד, מלבד ערוץ הכנסת בו עבדתי עד למעבר לתאגיד, שחשב שגם חרדי חרדי ובכך אני מתכוון לחרדי הממשיך ללבוש חליפה, כובע וכו', יכול לעסוק באקטואליה ושומו שמים, אף להיות פרשן פוליטי.

על אחת כמה וכמה, לעבוד כמגיש תכנית בטלוויזיה, מדיום המקדש הופעה חיצונית מושכת.

מפת התקשורת נקבעה כך, שחרדי יכול לעסוק רק בנושאים הקשורים לחרדים, כשם שערבים יכולים לעסוק בנושאים הנוגעים לערבים. לא כן הדבר לגבי יוצאי העדה האתיופית או העולים ממדינות חבר העמים שלאחר שנים רבות שובצו במקומות עבודה, לאו דווקא על רקע מוצאם.

אפילו במשרד התקשורת ובממשלות הקודמות השלימו עם משטרת התקשורת, וכאשר גברה דרישת הפוליטיקאים החרדים, אפשרו להם להקים שתי תחנות רדיו "חרדיות". אחת אשכנזית ואחת ספרדית.

והנה, בתקופה בה הממשלה משקיעה מאות מיליונים כדי להוסיף חרדים לשוק העבודה והמשק לא בנוי לקלוט אותם, בא גוף תקשורת וקולט חרדים, על בסיס מקצועי גרידא

זו הסיבה שאני בתאגיד. אולי זו הסיבה שבגללה רוצים להיפטר ממני?

בהקשר הזה, אינני יכול שלא להיות נחרד ממה שאמר קלמן ליבסקינד בתכנית הפטריוטים בערוץ 20: "הציעו לי להיות הפרשן הפוליטי, המשפטי והמדיני היחיד" אתם מבינים? כנראה שצריך להיות בעל תעוזה כדי להציע את ההצעה הזו לאיש ימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר