ניצחון לחנוך זייברט

בני ברק: ההקצאות אושרו למרות הטענות לאפליית ליטאים

ההקצאות למבני ציבור ברחבי בני ברק אושרו ברוב מוחץ הערב, זאת למרות טענות הנציגים הליטאים לאפלייה. ב"דגל התורה" התנגדו, וגורמים בסיעה טוענים כי מדובר ב"מחטף של ממש" (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הערב (רביעי) התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת במליאת עיריית בני ברק, לאישור רשימת ההקצאות למבני ציבור שנחשפה אמש במלואה ב"כיכר השבת". בהחלטה תמכו נציגי אגודת ישראל וש"ס, כאשר נציגי דגל התורה התנגדו, זאת לאחר המשבר בין ראש העיר לסיעה.

ברשימת המוסדות הזכאים להקצאות שנערכה בשיתוף פעולה של הסיעות החרדיות יהדות התורה וש"ס, מתבצעת חלוקה על פי בסיס של שליש לכל אחת מהסיעות המרכיבות את מועצת העיר.

מדובר בהחלטה היסטורית ובהצלחה של ראש עיריית ב"ב חנוך זייברט, שכן במשך שנים רבות לא התקיים הליך של הקצאה למבני ציבור ומוסדות בעיר בני ברק, זאת בשל הקושי הרב שהיה להגיע להבנות ולהסכמות בין החצרות והפלגים השונים.

כפי שדווח בשנתיים האחרונות ב"כיכר השבת", לאורך כל העת הלכו וגברו ההתנגדויות, בעיקר בסיעת דגל התורה, בה נשמעו קולות רבים שקראו שלא לתמוך בהליך ההקצאות מפני שלטענתם הוא מפלה את הציבור הליטאי לרעה. חלקם אף ביקשו לערער ולהתנגד בעתירות לבית המשפט זאת על מנת 'לתקוע' את ההליך.

פריצת דרך התחוללה בפגישה שנחשפה אמש ב"כיכר השבת", ונערכה לפני מספר חודשים במעונו של הגאון רבי יהודה סילמן יחד עם הרב דוד שפירא נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הסמכות הקובעת בדגל התורה והרב יענקי קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שם הגיעו להסכמות במרבית הנושאים וניתן 'אור ירוק' להליך ההקצאות גם בשיתוף פעולה של דגל התורה.

אלא שמשבר של ממש נוצר בימים האחרונים, בעקבות טענות של גורמים שונים בעירייה על 'אפליית' הציבור הליטאי בהליך ההקצאות, כמו גם של בני תורה ספרדים מזרם 'מרביצי', שגרמו לגאון רבי יהודה סילמן להורות לנציגי דגל התורה ומרביצי שלא לתמוך בהצבעה על ההקצאות ואף לאיים להתנגד לכך. במהלך היממה האחרונה נעשו שיחות גישור ופשרה בין הצדדים, אולם בדגל התורה בחרו להצביע נגד ההליך.

בסיכומו של דבר, רואים מקורביו של ראש העיר בתוצאות ההצבעה ניצחון גדול, כאשר אושר הליך היסטורי של הקצאות שלא התקיים במשך שנים רבות בעיר התורה והחסידות. "ראש העיר הציב מטרה והוא יכול לסמן הערב וי גדול והצלחה גדולה" הם אומרים בשמחה.

גם בדגל התורה מבהירים גורמים שונים כי בסך הכל ההליך עבר מתוך שיתוף פעולה מלא, כאשר במרבית הנושאים היו הסכמות מלאות בין כל הצדדים וגם הליך ההצבעה הערב נעשה לאחר הידברות והסכמה.

מנגד, גורמים אחרים טוענים כי הוכח שהנציגים הליטאים לא תומכים בפועל בהליך ההקצאות וכי נעשה "מחטף של ממש בניגוד לדעתם". לדבריהם: "הוכחנו שאנחנו מתנגדים ממש לכל ההליך הזה שמלכתחילה נולד בחטא ובוצע על אותה הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר