"כמה ילדים עוד צריכים למות לפני שלרוסיה יהיה אכפת?"

השגרירה האמריקאית באו"ם היילי הציגה במועצת הביטחון של האו"ם תמונות של הילדים בסוריה שנפגעו התקיפה הכימית. רוסיה מונעת הצעת החלטה נגד אסד (חדשות)

הילדים שנפגעו בסוריה (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של רופא סורי)

המתקפה המזעזעת בסוריה: במועצת הביטחון של האו"ם נערך היום (רביעי) דיון חירום בעקבות התקיפות הכימיות שביצע לכאורה משטר אסד באידליב.

השגריר הבריטי באו"ם מתיו רייקרופט, אמר בדיון כי: "עד כה מועצת הביטחון לא העבירה הצעת החלטה נגד משטר אסד מאחר ורוסיה וסין הטילו ווטו על כל הצעה כזו". השגריר הוסיף ואמר: "נראה שהמסר היחיד שהגיע לאסד היה עידוד. אתמול ראינו את ההשלכות של הווטו – הן מופיעות על פני הילדים. ההיסטוריה תשפוט את כולנו באיך שהגבנו לתמונות הבלתי נסלחות האלה".

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי גינתה בחריפות את ההתנהלות הרוסית בסוריה והציגה בפני הנוכחים באולם תמונות של ילדים סורים שנפגעו במתקפה. היילי אמרה: "אסד לא יפסיק להשתמש בנשק כימי – אלא אם רוסיה תפסיק להגן עליו. המתקפה של אתמול הייתה שפל חדש, אפילו למשטר האכזר של אסד" היילי פנתה למשטר הרוסי ואמרה: "כמה ילדים עוד צריכים למות לפני שלרוסיה יהיה אכפת?".

יתר נציגי המדינות קראו להגביר את הלחץ על הרוסים ועל משטר אסד שיימנע מתקיפות דומות בעתיד. השגריר הצרפתי פרנסואה דלטרה אמר: "אנחנו קוראים לרוסיה להפעיל עוד לחץ על המשטר. האמת שאנחנו גם צריכים שאמריקה תהיה מחויבת לפתרון בסוריה".

מנגד, הממשל הסורי דחה את הצעת ההחלטה נגד הסורים. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה, אמרה כי: "אי אפשר לאשר הצעת החלטה נגד משטר אסד לפני שנערכה חקירה בעניין".

במתקפה הכימית באידליב נהרגו לפחות מאה בני אדם ויותר מארבע מאות נפצעו. בין הנפגעים היו גם עשרות ילדים. התקיפה הכימית בוצעה על פי הדיווחים באמצעות גז סארין והיא המשמעותית ביותר מאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה לפני כשש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר