טרור ברשת

כך פעלה רשת להשמצת וסחיטת עובדי ציבור ברשת

כתב אישום חמור יוגש נגד 3 חשודים בגין עבירות מחשב, הטרדה והתנכלות, פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים ועוד כלפי עובדי ציבור, בהם עורכי דין, פרקליטים, שופטים, עו"סים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרקליטות מחוז ת"א, תגיש היום (חמישי) כתב אישום חמור נגד שלושה חשודים מרכזיים בגין עבירות מחשב, הטרדה והתנכלות, פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים ועוד כלפי עובדי ציבור, בהם עורכי דין, פרקליטים, שופטים, עובדים סוציאליים, שוטרים ועוד.

היקף החשדות וחומרתם הביאה את שופט המעצרים שדן בעניינם של החשודים לציין בעת שהאריך את ימי המעצר כי "לעיתים פגיעתה של עבירה מסוג זה תהיה קשה ורעה יותר מפגיעתה של עבירת אלימות פיזית".

חקירת המשטרה החלה כחקירה סמויה בעקבות עשרות תלונות של קורבנות מכל רחבי הארץ וממגוון מקצועות שנפלו קורבן למעשי החשודים. במהלך כשנה וחצי של חקירה סמויה אספו חוקרי המשטרה ראיות לכאורה לביצוען של מאות עבירות חמורות ושבאמצעותן ביקשו החשודים להשפיע על קבלת החלטות מצד עובדי ציבור (עו"ד, פרקליטים, שופטים, עובדים סוציאליים ועוד).

חומרי החקירה מצביעים על פעילות רחבת היקף שבמהלכה התקיימה התארגנות שכללה מעורבים רבים בנוסף לשלושת החשודים המרכזיים ואשר להם הייתה נגיעה לביצוע העבירות ברבדים שונים ומגוונים ובכלל זה מתן ייעוץ, הקמת אתרים, כתיבת תוכנות מחשב וכד'.

עד כה נאספו מאות(!) תלונות של אנשי ציבור (עו"סים, פרקליטים, שופטים, שוטרים, ועוד) מכל רחבי הארץ אשר נפגעו בידי החשודים, כאשר חלקם נסחטו תוך דרישה לקבלת כסף תמורת הסרת פרסומים פוגעניים נגד הקורבן.

כפי שעולה מחומר החקירה, החשודים פתחו עשרות אתרים וקבוצות פייסבוק, לעיתים בשמות של אחרים ובדויים, במטרה להסתיר את מעורבותם, ובאתרים הללו העלו כתבות פוגעניות תוך שימוש בביטויים כגון "נאצים", "חוטפי ילדים", כינויי גנאי וגידופים במטרה לפגוע בקורבנות.

בנוסף, ע"פ החשד, העלו באתרים הללו פרסומים הכוללים פרטים מדיונים חסויים בביהמ"ש, חשיפת פרטי משפחות אומנה ועוד מידע האסור לפרסום.

בתאריך 27.02.17 משטרת ישראל עברה לשלב הגלוי בחקירה עם מעצרם של שלושת החשודים המרכזיים בפרשה ומעצר וחקירה של מעורבים נוספים. במהלך החקירה הגלויה ביצעו חוקרי המשטרה עשרות חיפושים, נתפסו מחשבים, טלפונים סלולאריים, מסמכים רבים וכן נאספו ממצאים מאתרים בהם בוצעו ההפרות: "הורים ישראל", "משפט שקר", "פשעי משרד הרווחה", ואתרים נוספים.

מן הממצאים שנחשפו בעבודת החקירה עולה תמונה על פיה החשודים קשרו קשר לביצוע העבירות ואף התגאו בפרסומים ובהשלכות שלהם על הקורבנות ובכלל זה פגיעה ביכולת לאייש משרות מסויימות בשל חשש העובדים מאימת ההכפשות והפגיעה בשמם.

מעצרם של שלושת החשודים המרכזיים הוארך מעת לעת ובאישור היועמ"ש הוארך מעצרם בסה"כ למשך כ-40 ימים. כאמור, היום יוגש כתב אישום חמור כנגד השלושה ובהמשך צפויים להגיש כתבי אישום כנגד מעורבים נוספים אשר נחקרו ובשלב זה שוחררו בתנאים מגבילים.

מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול באופן נחוש כנגד מבצעי פשעים באשר הם, בין במרחב הפיזי ובין במרחב הוירטואלי. יחידות הסייבר של משטרת ישראל יפעלו בכל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר על מנת לחשוף, לבסס תשתית ראייתית, לחקור ולהביא לדין את מבצעי הפשעים כנגד קורבנות תמימים".

מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת בהובלת מחלק הסייבר של מחוז ת"א לה היו שותפות יחידות משטרה נוספות ולוותה מראשיתה ע"י פרקליטות מחוז ת"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר