אסד: אנו כבר בעיצומה של מלחמה עם ישראל

בראיון שהעניק אסד לכלי תקשורת בקרואטיה הוא נמנע מלהתייחס לתקיפה הכימית באידליב אך שב על טענתו כי ישראל מסייעת למורדים, סוריה במלחמה עם ישראל (בעולם)

בשאר אסד (צילום: שאטרסטוק)

נשיא סוריה בשאר אל אסד מאשים את ישראל כי היא מסייעת לטרוריסטים בארצו במלחמתם בו. בראיון לעיתון בקרואטיה אמר אסד כי: "ישראל מנהלת כיום מלחמה של ממש נגד סוריה", בראיון נמנע אסד מלהתייחס לטענות כי צבא סוריה ביצע את התקיפה הכימית במחוז אידליב בה נהרגו לפחות מאה בני אדם בהם עשרות ילדים.

אסד האשים בראיון את המערב ואמר: "מדינות המערב משתמשות בטרור ככלי משחק לקידום סדר היום הפוליטי שלהן, גם אם הדבר חוזר אליהן כמו בומרנג וגובה קרבנות אצלן בשטח.

נפגעי התקיפה הכימית בסוריה (צילום: תקשורת ערבית)

"אנו", אמר אסד, "נלחמים כל העת בטרור והעובדות בשטח מעידות על כך" שב הנשיא הסורי בתוקף על טענתו.

כתב העיתון שאל את הנשיא האם הוא מעריך שבקרוב תפרוץ מלחמה בין סוריה לבין ישראל? הנשיא הסורי השיב: "אנו כבר נמצאים בעיצומה של מלחמה, אתם מבינים שישראל נלחמת למען הטרוריסטים, אמנם הלוחמים בסוריה הם לא צבא מוסדר של ישראל, אך הם פועלים למען האינטרס שלה. לישראל יש את אותם יעדים של בריטניה, ארצות הברית, צרפת, סעודיה, קטאר ומדינות נוספות הבוחשות בסוריה ומנסות להפיל את המשטר. ניצחון של סוריה על הטרוריסטים יהיה גם ניצחון על כל אותן המדינות שנלחמות בנו", אמר הנשיא.

הפצצות של צבא סוריה על בתי חולים (צילום: מתוך טוויטר)

באשר לתקיפות שיירות ומחסני הנשק בסוריה המיוחסות לישראל אמר אסד כי "ישראל מבקשת לעצור את תנופת הניצחון של צבאו אל מול גל הטרור הפוקד את ארצו".

בהתייחסו לפעילותו ולבחירתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ אמר אסד: "דבריו של הנשיא האמריקני על הדחתו מהשלטון אינם דברים שמדאיגים אותנו, כל מה שקורה בתוך סוריה זה עניין פנימי שלנו וכל הצהרה כזו או אחרת אינה מתקבלת על הדעת", הממשל האמריקני רוצה רק לערער את היציבות באזור ולכן הוא שלח חיילים שילחמו כאן", דברי הנשיא הסורי.

יצוין, שבתקיפה הכימית בסוריה בה נהרגו מאה בני אדם ולפחות 400 נפגעו טענו הממשל הסורי והרוסים כי חיל האוויר הסורי הפציץ מחסני נשק כימי של המורדים וכתוצאה מהתפזרות החומר הכימי של המורדים נהרגו האזרחים, הסורים הכחישו כל טענה כי עשו שימוש בנשק כימי מסוג גז סארין נגד אזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר