חקר החלל

הצעת עבודה: לשכב 60 יום עבור 16 אלף יורו

חוקרי חלל צרפתיים מציעים ל-24 נסיינים עצלנים שכר של 16 אלף יורו תמורת שכיבה רצופה במשך 60 יום כדי לדמות מצב חוסר משקל כפי שיש בתחנת החלל הבינלאומית (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אסטרונאוט ישן בחלל (צילום: נאסא)

משרה משונה במיוחד מוצעת על ידי המכון הצרפתי MEDES לחקר פיזיולוגיה ורפואה בחלל, שממוקם בטולוז. המכון מחפש בימים אלו 24 נסיינים עצלנים במיוחד שלא ייצאו מהמיטה במשך 60 יום ברציפות – ועבור העבודה הקשה יקבלו 16 אלף אירו.

לפי הדיווח בעיתון הצרפתי 20 Minutes, מכון המחקר רוצה לגייס לניסוי גברים בגילאי 20 עד 45 שנחשבים פעילים פיזית, בריאים, לא מעשנים ושיש להם מדד מסת גוף (BMI) בין 27-22. במשך 60 ימי הניסוי, המשתתפים יהיו חייבים בכל רגע נתון להניח לפחות כתף אחת במגע ישיר עם המיטה. למחצית הנסיינים יינתן גם קוקטייל תרופות ספציפי מדי יום שאמור לפעול נגד ההשפעות של חוסר משקל על הגוף, לרבות תוספי מזון אנטי-דלקתיים ונוגדי חמצון.

מטרת הניסוי היא בעצם לראות אילו השפעות יש לחוסר משקל על בני האדם לאורך זמן, ובתקווה שכיבה ממושכת מאוד על מיטה יכולה לחקות חלק מההשפעות הללו על הגוף. בנוסף, המדענים רוצים לבחון עד כמה אפשרי לאכול, להתרחץ ולעשות תרגילים גופניים בזמן שכיבה על מיטה.

"הרעיון של המחקר הוא לשחזר את תנאי חוסר המשקל בתחנת החלל הבינלאומית", אמר לעיתון הצרפתי ד"ר ארנוד בק, הרופא המתאם של המחקר. "במשך השבועיים הראשונים יערכו המדענים שלנו סדרה ארוכה של בדיקות ומדידות על המתנדבים. לאחר מכן יהיה פרק זמן של 60 ימים שבו יהיה על הנסיינים להישאר במיטה עם הראש מוטה מעט כלפי מטה בפחות משש מעלות".

לאחר מכן, הסבירו החוקרים, המשתתפים במחקר יצטרכו שבועיים של שיקום, ובזמן הזה יהיה ניתן לבדוק אילו השפעות חלו על גופם בעקבות החיים האופקיים.

זה אולי נראה קל ומפתה אך ניסויים מסוג זה כבר נעשו בעבר והנסיינים דיווחו על קשיים גדולים; ב-2014 שילמה סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) לקבוצת נסיינים 18 אלף דולר לכל נסיין, כדי לשכב במשך 70 ימים בזמן שהחוקרים בדקו אותם. אחד מאותם נסיינים, אנדרו איווניקי, כתב על חוויותיו מהניסוי למגזין VICE ותיאר בין היתר כאבי ראש, שעמום וכאבי גב קשים, ואף בשלב מסוים איחל "לשלוח את כל נאס"א לשאול נצחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר