"מערטלים את הקדוש לנו"

משבר אמון חריף בין רבני 'דגל התורה' לבין המחוז החרדי

הגאון רבי יגאל רוזן, שליחו ומקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן, נזעק במכתב חריג על התערבותו של המחוז החרדי במשרד החינוך, בהפיכת תכנים רוחניים לרדודים ושטחיים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י רוזן. בתמונה הקטנה: איציק זהבי (צילום: ארכיון כיכר השבת, יח"צ)

אם נדמה היה כי מאז כניסתו של איציק זהבי לתפקידו כמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, ובפרט בשנה האחרונה, השתדרגו היחסים בין מוסדות החינוך החרדים לבין המחוז החרדי, והמתח שרר בעבר בין הצדדים נמוג, נראה כעת שהתקווה התבדתה.

לאורך כל הדרך חששו רבני 'דגל התורה' מהתערבות בנושאי החינוך החרדי ובחנו את צעדי המחוז בשבע עיניים, אולם ההנהלה החדשה, כמו גם העובדה ששר החינוך מ'יש עתיד' שי פירון הוחלף בשר נפתלי בנט המגלה גישה אוהדת בהרבה, גרמה לשינוי במצב ולשיתוף פעולה זהיר ומדוד בין מנהלי המוסדות לזהבי.

מי שיצר עמו ערוץ קשר ישיר הוא הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל, מקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן ושליחו פעמים רבות לעיסוק בנושאים ציבוריים וחינוכיים, ולרגע היה נראה כי זהבי והגר"י רוזן הצליחו ליצור יחסי אמון ביניהם.

אך יתכן כי כעת הכל עומד להתמוטט: תוכנית לימודים שהופקה על ידי המחוז החרדי, המשלבת בין ענייני מדע לנושאים רוחניים של יציאת מצרים ועשרת המכות, גרמה לכעס עצום בקרב מנהלי החיידרים והרבנים.

לימוד ענין איסור חמץ בפסח כניסוי מדעי (צילום: מתוך מערך חינוכי של המחוז החרדי)

עיקר הכעס הוא על האחראית בנושא, המפקחת פייגי כהן הפועלת - לטענת העוסקים בנושא - להחדרת רוח זרה לתכני החינוך החרדי.

הגאון רבי מאיר קסלר, רבה של מודיעין עילית וחבר 'וועדת הרבנים לענייני חינוך', כתב בימים האחרונים מכתב חריף כנגד ההתערבות והכנסת הדעות הזרות ורוח הכפירה למוסדות החינוך החרדי.

הגר"מ קסלר עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. ארכיון (צילום: דוד כהן)

בנוסף, שיגר הגר״י רוזן מסר חריף למנהל המחוז החרדי איציק זהבי, בו הוא מביע את התנגדותו החריפה לתוכנית לימודים זו. וכך הוא כתב לו:

"נדהמתי לראות דפי הדרכה שהונפקו ע"י המחוז החרדי - הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה, ההופכים את הנושא של יציאת מצרים והכרוך בה, שהוא יסוד היסודות של אמונתנו בבורא עולם, לנושא של עיסוקים מדעיים".

"כמה קהות חושים למצער, או כמה מבט כפירתי עומדים מאחרי גישה זאת. וכי אין ליזמים הבנה מינימלית שלא מערטלים את הקדוש לנו ומחלנים אותו? חשבתי שאנשי הפיקוח במחוז החרדי הפנימו כבר שתפקידם הוא רק פיקוח טכני ותו לא".

"אנו לא מסכימים בשום פנים ואופן להתערבות כל שהיא בתכני הלימוד במוסדותינו, וכפי שהבהרתי לך בפגישתנו תפקיד הפיקוח הוא בהיבט הטכני ותו לא. מצער ביותר - שכפי שהעידו בפני - החומר נשלח בחתימת ידיהם של מפקחים המציגים עצמם כחרדים, כאשר הם עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

"אני מבקש ממך כמנהל המחוז שמגלה הבנה לעמדתנו, לאסור באופן מוחלט הפצת חומר לימודי בלא שיעבור את הפיקוח של ועדת הרבנים לעניני חינוך. חוששני שאי עמידה בזה יגרור לנתק מוחלט בין כל גופי החינוך החרדי לבין הנהלת המחוז", מסיים הגר"י רוזן את מכתבו החד-משמעי.

נס מטה משה רבינו מול פרעה - כניסוי מדעי בחומרי בעירה (צילום: מתוך מערך חינוכי של המחוז החרדי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר