זליגה מסוריה

נערה נפגעה בגבה ככל הנראה מקליע תועה

נערה בת 17 נפגעה בגבה ברמת הגולן להפתעת הרופאים גילו בגבה קליע רובה שהגיע ככל הנראה מהלחימה בסוריה. הקליע הוצא מגופה והיא תשוחרר במהלך היום (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בצה"ל בודקים אם פציעתה אתמול של נערה מהיישוב אלוני הבשן ברמת הגולן נגרם ככל הנראה מקליע תועה שנורה מסוריה. לאחר הפציעה פונתה הנערה לבית חולים זיו בצפת, אולם שם חבשו אותה והיא שוחררה לביתה. לאחר שהתלוננה על כאבים היא הוחזרה לבית החולים, ובדיקה יסודית יותר חשפה כי היא נפגעה מקליע.

על פי הדיווח ב-ynet, אתמול ישבה הנערה בת ה-17 עם חבריה סביב מדורה וחשה פגיעה חזקה בגבה. למקום הוזעקו צוותי מד"א וכן אנשי משטרה. בהתחלה חשבו כוחות ההצלה כי בני הנוער השתמשו ב"כלב גז" (סוג של מתקן לחימום מהיר) שחימם אבן שהתפוצצה ופגעה בנערה.

היום לפנות בוקר נותחה הנערה והקליע הוצא. מבית החולים נמסר כי מצבה טוב, והיא נשארה להשגחה. ככל הנראה תשוחרר הנערה בהמשך היום.

על פי הדיווח, בצבא בודקים כעת אם מדובר בקליע מהקרבות העזים שמתחוללים בסוריה, שכן אלוני הבשן קרוב מאוד לגבול.

במועצה האזורית גולן דורשים חקירה מקיפה. "אנחנו מצפים לסיום תחקיר של צה"ל ומשטרת ישראל לבדיקת אירוע ירי בו נפגעה נערה ביישוב אלוני הבשן", נמסר. "אנחנו מצפים לתוצאות תחקיר של בית חולים זיו בצפת כיצד הגיעה הנערה שנפגעה עם קליע בגבה ושוחררה מבית חולים לאחר חבישה, כאשר הקליע לא זוהה ונותר בגופה".

במהלך שנות הלחימה מסוריה היו מספר מקרים בהם נפגעו חיילים ואזרחים כתוצאה ממה שמכונה "זליגה". באוגוסט 2014 נפצע אדם שעבד ביקב באחד הקיבוצים ברמה, כאשר פגז סורי נפל במקום. ככל הידוע, זה המקרה הראשון בו נפגע אזרח ישראלים מקליע במהלך הלחימה בסוריה.

בבית החולים זיו בודקים את הנסיבות והשתלשלות האירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר