"זנב לאריות"

מוזיקה לועזית? הברירה היהודית // ביקורת

אלכס קלייר הוא האמן החרדי המצליח בעולם, הוא ממלא הופעות ברחבי אירופה ועכשיו יצא באלבום חדש "זנב לאריות". מה חושב עליו מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום מסך חשבון היוטיוב של אלכס קלייר)

"זנב לאריות", אלבומו החדש של אלכס קלייר הוא לא מסוג האלבומים שאני בדרך כלל מבקר. קלייר שפרץ לתודעה העולמית לפני כשש שנים עם הלהיט "קרוב מידי" שהפך לשיר שמלווה את הפרסומת של מיקרוסופט והזניק את קלייר לראש רשימת המצעדים ברחבי אירופה, הוא אחד האמנים החרדים המצליחים בעולם אם לא המצליח ביותר ומסעי ההופעות שלו ביבשת הישנה נמשכים במהלך השנה כולו לצד מיליוני צפיות בשיריו ביוטיוב.

קלייר שחזר בתשובה לפני כ-7 שנים לבוש בחיי היומיום שלו כחרדי ממוצע עם כובע וחליפה וציציות מתנופפות אותן תוכלו לקלוט גם בחלק מהקליפים המצליחים שלו. אלבומיו, כולם באנגלית, מלאים מסרים עמוקים הלקוחים מהיהדות דוגמת שמו של האלבום "זנב לאריות" המתייחס לאמרה הידועה ממסכת אבות "הווה זנב לאריות ואל תהי ראש לשועלים". בשיר אחר (אתה תהיה בסדר) הוא מצטט את רבי נחמן מברסלב תחת שם הקוד "שמעתי מאדם חכם אחד".

אני פעמים רבות פוגש צעירים חרדים שמאזינים למוזיקה לועזית מתוך רגשי נחיתות, פעם בעידן השני זמרים וחצי עוד היה לכך הבנה כל שהיא גם אם לא הלכתית, אך אל מול המגוון המוזיקלי הגדול שיש היום ניתן לשמוע דברים יהודיים איכותיים וללא שירת נשים גם באנגלית כפי שאלכס קלייר מספק באלבומיו המעולים.

קלייר כותב ומלחין בעצמו את שיריו וקולו הייחודי והעצמתי העטוף בהפקה הרוקיסטית-אלקטרונית מהווים ברירת מחדל מהשורה הראשונה לחובבי המוזיקה הלועזית.

אלבומו החדש של קלייר הופק מוזיקלית בשיתוף עם המוזיקאי כריסטופר הרגריבס כשהפעם קלייר הקפיד על שליטה מלאה בחומרי האלבום לאחר שלטענתו באלבומיו הקודמים חברות ההפקה התערבו בהחלטות ואילצו אותו להוציא גם שירים שלא היה מעוניין בהם.

כאמור האלבום "זנב לאריות" משלב בין רוק אקוסטי לבין עיבודים אלקטרוניים כשקלייר בקולו הגבוה נותן כל הזמן תחושה של מתח ו"על הקצה", הוא שר על הרצון לגלות את האמת והמלחמה בשקר בשיר "להיות אמיתי" וש"לשרוד זה לא חיים" בשיר אחר בו הוא מסביר כי אסור לכלוא את החלומות ולהתייאש.

אחד השירים היפים באלבום "בייסיק" שיר רוק אלקטרוני העוסק בלנסות להיכנס לנעליו של השני מבלי לשפוט אותו. קלייר מצליח לשכנע בשירתו הטוטאלית כי הוא מתכוון לכל מילה ומילה . שיר נוסף שאהבתי הוא שיר הפתיחה של האלבום "אמור לי מה אתה צריך", שיר שנפתח רגוע יחסית לשאר האלבום, אך בפזמון לוקח אותו קלייר קדימה עם הסינתיסייזר שדוחף מלמטה. אחד הקטעים היפים בשיר הא ההתפתחות המוזיקלית בפזמון בפעם השנייה בו הוא מושר כשקלייר "עונה" לעצמו מוזיקלית בצורה שמשנה אותו לגמרי.

לסיכום, חובבי המוזיקה באנגלית יוכלו להתענג על אלבום רוק יהודי מעולה של אחד האמנים המצליחים באירופה ומבלי להתפשר על שום דבר מוזיקלית ורוחנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר