שמחה של מצווה

מעמד קידוש ה': כשחב"ד איחדה לערב אחד בין הקואליציה והאופוזיציה

טקס בר המצווה הגדול בעולם, למאה ועשרים יתומים נרגשים, נערך בשבוע שעבר בירושלים על ידי ארגון "כולל חב"ד", בהשתתפות בכירי המדינה ורבנים מכל החוגים. גלריה (חרדים)

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג מברך (צילומים: חיים טויטו )

מיו"ר הקואליציה דוד ביטן ועד יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג: שורת פוליטיקאים, מימין ומשמאל, נטלו חלק בחגיגת בר המצווה למאה ועשרים נערים יתומים מכל רחבי הארץ, בארגון 'כולל חב"ד'.

החגיגה נערכה ביום חמישי האחרון, בשנה ה-26 ברציפות בהפקת חברת "צבעים" תיירות והפקות, לרגל יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל שחל בי"א ניסן והפך ברבות השנים לטקס בר המצווה הגדול בעולם.

בשעות הבוקר נהרו הנערים הנרגשים, יחד עם בני משפחותיהם, לרחבת הכותל המערבי, שם קיבלו תפילין במתנה ואף זכו לעלות לתורה בפעם הראשונה בחייהם. לאחר התפילה, פרצו הנערים בשמחה סוחפת. הייתה זו שמחה בטהרתה, שמחה של מצווה, אל מול האבנים הקדושות של שריד בית מקדשנו.

הרבה עיניים דמעו ברגעים הללו. אותם ילדים, של"ע איבדו את אחד מהוריהם בשנים שחלפו, זכו לשמוח יחד עם חבריהם, מכל העדות והחוגים. הפסיפס האנושי המדהים של הנערים, המחיש את המילים 'עם ישראל חי'. כך, במשך דקות ארוכות, הורמו על כתפי הפעילים התוססים, ושרו שירי יהדות ושמחה.

החלק השני של האירוע, חגיגת בר המצווה הרשמית, נערכה באולם הקונגרסים 'בנייני האומה' בירושלים. את האירוע פיארו רבנים, שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית: החל מיו"ר הקואליציה דוד ביטן ועד יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו – ובאופן תקדים גם רעייתו הגב' שרה – שיגרו ברכה מצולמת ולבבית לאירוע שהוקרנה על מסכי הענק שהוצבו באולם. לצד אלה, נכחו במעמד הכביר גם השר גלעד ארדן, השר יריב לוין, השר איוב קרא, השרה גילה גמליאל וחברי הכנסת: הרב אלי בן דהן, דוד אמסלם, מיכאל מלכיאלי, אברהם נגוסה, יהודה גליק, נורית קורן ואורן חזן, עודד פורר ואמיר אוחנה.

רגע השיא של המעמד, היה קבלת עול מלכות שמים, בהנחיית הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי משה שלמה עמאר.

אישי הציבור בירכו את הנערים, כל אחד בדרכו הוא, וסיפרו להם על דמותו של בעל יום ההולדת שבזכותו ולזכותו נערך המעמד הזה – הרבי מליובאוויטש זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר