הטון השתנה

ניקי היילי: "לא רואים פתרון לסוריה עם אסד"

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הציגה הלילה את השינוי בעמדה האמריקאית בכל הקשור לסוריה ואמרה כי ארה"ב מעוניינת בהפלתו של בשאר אסד מכס השלטון בסוריה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: האו"ם)

בעקבות תקיפת טילי הטומהוק האמריקאים על הבסיס הסורי שממנו יצאה לפועל המתקפה הכימית של צבא אסד שהביאה למותם של מאות אזרחים סורים, נראה כי וושינגטון סימנה לעצמה מטרה חדשה: הפלתו של שליט סוריה בשאר אסד.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה הלילה (ראשון) בראיון לתוכנית "מצב האומה" ברשת CNN כי "אין שום סיכוי לפתרון מדיני כשאסד עומד בראש השלטון".

היילי הבהירה לראשונה כי המטרות המרכזיות של ממשל טראמפ הן הבסת דאעש ודחיקת ההשפעה האיראנית מסוריה. היא ציינה כי הדחת אסד אינה העדיפות הראשונה של הממשל ואינה היחידה. "ברור שאנו מנסים להביס את דאעש. שנית, איננו רואים פתרון של שלום בסוריה כשאסד שם. שלישית, צריך לדחוק את ההשפעה האיראנית. לבסוף, צריך לנוע לעבר פתרון מדיני, משום שבסופו של יום - זה מצב מורכב".

עוד אמרה היילי: "כשמתבוננים על הפעולות של אסד ועל המצב, קשה לראות ממשל שוחר שלום ויציב עם אסד". מדובר בשינוי משמעותי בעמדת ארה"ב שעד עתה לא ראתה בסילוקו של אסד מהשלטון מטרה מדינית שלה.

כאשר נשאלה בתכנית אם הנשיא טראמפ יורה על תקיפות נוספות בסוריה, השיבה: "אם צריך לבצע עוד, הוא יעשה זאת. מה שיקרה תלוי באופן שבו כולם יגיבו למה שנעשה בסוריה ויבטיחו שננוע לעבור פתרון מדיני". היא העריכה כי "חילופי שלטון הם משהו שאנחנו סבורים שיקרה, משום שכל הצדדים יראו שאסד אינו המנהיג הדרוש לסוריה".

מדובר כאמור בשינוי חדש גם בעמדותיו של טראמפ, רק כמה ימים לפני המתקפה הכימית באידליב אמרה היילי לכתבים: "אתה בוחר את הקרבות שלך, וזה נוגע לשינוי סדרי העדיפויות. העדיפות שלנו אינה מתמקדת עוד בהדחת אסד".

בדיון מיוחד שקיימה מועצת הביטחון בסוף השבוע אמרה היילי כי ארצות הברית "נקטה צעד מידתי מאוד. אנחנו מוכנים לעשות יותר, אך מקווים שלא יהיה צורך בכך. הגיע הזמן שכל האומות המתורבתות יעצרו את הזוועות המתרחשות בסוריה וידרשו פתרון מדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר