"הוציאו קיטור"

פגישת פיוס בין החתן היהודי ליועץ סטיב באנון

על רקע תקיפת ארה"ב בסוריה בה צידדו בני הזוג ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ ושאליה התנגד סטיב באנון היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, נדרשה פגישה לישוב ההדורים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ ומקורביו בעת התקיפה בסוריה. באנון - מאחור (צילום: מתוך אתר הבית הלבן)

בסוף השבוע גברו הדיווחים על המתיחות בין ג'ארד קושנר הנשוי לאיוונקה, בתו של הנשיא טראמפ, לבין סטיב באנון יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב. היו אף שדיברו על הדחתו של באנון מתפקידו.

תמונה שפרסם הבית הלבן מזמן התקיפה בסוריה ממחישה את המצב הרגיש באקווריום שסביב טראמפ: בתמונה נראים מקבלי ההחלטות צופים בהתקדמות המבצע, כשקושנר יושב בשולחן לימינו של חמיו הנשיא, ובאנון יושב מאחור, לא סביב השולחן.

סדר הישיבה מקרי? (אתר הבית הלבן, מתוך ynet)

אך מקורב ליועץ הבכיר אומר היום לרשת MSNBC, כי בסוף השבוע נפגשו קושנר ובאנון לפגישת פיוס בת שעה במטרה לאחות את הקרע שהתגלע ביניהם, "סטיב לא הולך לשום מקום", אמר המקורב שהכחיש בתוקף את הדיווחים על ההדחה.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח, כי לנשיא טראמפ נמאס מהמתיחות הקבועה בין קושנר לבאנון, והוא אמר להם: "תשלימו". על פי הידיעה, ראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבוס אמר לבאנון ולקושנר: "אנחנו צריכים לעבוד ביחד. אנחנו צריכים לחגוג (את התקיפה בסוריה) ולא להתמודד עם כל מיני סיפורים על מי נמצא למעלה ומי למטה. צריך להפסיק להשמיץ אחד את השני מאחורי הגב ולהוציא את הכל".

לפני אותה הפגישה דיווחו כלי התקשורת האמריקניים כי באנון התנגד בתוקף לתקיפה בסוריה בטענה שהיא לא מקדמת את מדיניות "אמריקה תחילה" - בה הוא שכנע את טראמפ לנקוט לאורך כל מערכת הבחירות לנשיאות - בניגוד לדעתם של איוונקה וג'ארד קושנר שצידדו ודחפו לתקיפה שאכן בוצעה.

מקורבו של באנון סיכם את פגישת הפיוס בשתי מילים: "הוצאת קיטור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר