המשטרה משדרת נחישות

9 כתבי אישום נגד פעילי 'הפלג': "חסמו ותקפו באלימות"

תשעה ממפגיני 'הפלג' מואשמים בין היתר כי יידו אבנים אל עבר שוטרים, שפכו עליהם מים ואף ירקו לעברם. אחד מהם היכה באגרוף שוטר שניסה להעלותו על המדרכה בצומת בר אילן בי-ם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חרדים מבוגרים מתחננים בפני הצעירים לחדול מהתנהגותם (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו היום (ראשון) על ידי פרקליטות המחוז כתבי אישום נגד תשעה נאשמים בגין השתתפות בהתפרעות בצומת בר אילן בירושלים במחאה על מעצר העריקים שסירבו להתייצב לקבלת פטור מגיוס לצה"ל.

מכתבי האישום עולה, כי ביום שני שעבר, בשעה 17:30 לערך, נערכה הפרת סדר בצומת בר אילן בירושלים, וכן "עקב ביטול כנס אשר תוכנן להיערך באותו היום" בבנייני האומה בעיר.

במסגרת הפרת הסדר "חסמו המתפרעים כבישים על ידי כך שעמדו, ישבו ורקדו במרכז הכביש ומנעו מכלי רכב להמשיך בנסיעתם, תוך שקראו "לשחרר את אסירי ציון", "נמות ולא נתגייס" ו"די לגזירת השמד".

חסימת הכבישים. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כמו כן, השליכו המתפרעים אל עבר השוטרים שנכחו במקום אבנים, מים וכן ירקו לעברם. במסגרת ההתפרעות ניתנו מספר הוראות פיזור על ידי הכוחות אשר נכחו בשטח אך המתפרעים לא שעו להוראות השוטרים.

בנסיבות אלו, עמד אחד הנאשמים בסמוך לצומת בר אילן ברח' צפניה יחד עם אחרים נוספים וחסם את הכביש. השוטר אשר נכח במקום במטרה לשמור על ציר הנסיעה פתוח לתנועה, ביקש מהנאשם מספר פעמים לעלות למדרכה. הנאשם לא שעה להוראות השוטר, ומשכך נאלץ השוטר לאחוז בנאשם ולהעלותו למדרכה. מיד לאחר מכן, תקף הנאשם את השוטר בכך שהכה בו מכת אגרוף לעבר אזור כתפו.

סך כתבי האישום שהוגשו נגד מפגינים מ'הפלג' עומד כבר על כ-70(!), ואלו מהיום אינם האחרונים בסדרה. אף שהמשטרה משדרת בכך נחישות כלפי חסימות הכבישים וההתפרעויות, מעניין יהיה לעקוב אחר פסיקות בתי המשפט בעניינם, שעד כה לא הצטיינו בחומרה יתירה.

יצויין, כי שניים מתוך תשעת הנאשמים האחרונים, הינם קטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר