ניצחון ל'אל המעיין'

בוטל צו המניעה נגד מעמד 'הקבלת פני רבו' באצטדיון טדי

בית המשפט דחה את בקשת עו"ד יוסי חביליו להוצאת צו ביניים נגד עיריית ירושלים ו'אל המעיין', והתיר את קיומו של מעמד הקבלת פני רבו ביום חמישי באצטדיון טדי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההכנות בטדי, הבוקר (באדיבות המצלם)

השופט ארנון דראל מבית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ראשון) את הבקשה לצו ביניים שהגיש עו"ד יוסי חביליו בשם עמותת צחור נגד עיריית ירושלים, חברת אריאל ועמותת אל המעיין, בין היתר בשל סיכויי העתירה.

במסגרת הבקשה לצו ביניים ביקשה עמותת צחור לבטל את אירוע הקבלת פני רבו שצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב, י"ז בניסן תשע"ז,חול המועד פסח באצטדיון טדי בירושלים או למנוע את מימונו על ידי עיריית ירושלים בטענה כי מדובר באירוע פוליטי ומשכך העירייה מנועה לממנו.

עמותת אל המעיין טענה באמצעות באי כוחה עו"ד אורי קידר ועו"ד הילה עובד בנאי ממשרד כבירי נבו קידר בלום ושות', כי מדובר באירוע תרבותי-דתי כחלק ממסורת רבת שנים, והשתתפותם של אישים פוליטיים בו אינה צובעת אותו באופן אוטומטי ככזה.

עוד ציינה אל המעיין כי קבלת הבקשה לצו ביניים משמעה פגיעה קשה באווירת החג של רבבות בני הציבור הספרדי שומר המצוות אשר ממתינים בציפייה לאירוע הקבלת פני רבו, שצפוי להיות האירוע המרכזי בחול המועד פסח.

למרות הצו שניתן עם הגשת העתירה, קבע הבוקר השופט דראל לאחר שקיבל את תגובת אל המעיין, כי על פי הממצאים שהונחו בפניו אין סיבה לפקפק כי מדובר באירוע עירוני בעל אופי תרבותי-דתי, שהעירייה מוסמכת ורשאית לארגן, תוך שימוש בתאגיד עירוני וקבלת חסות. הוא הוסיף וקבע כי מתן צו כמבוקש על ידי עמותת צחור משמעו ביטול האירוע פרק זמן כה קצר לפני התרחשותו, תוך פגיעה בספקים ונותני השירותים ובציבור המשתתפים.

עו"ד קידר אומר לכיכר השבת: "אני מברך על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים שקבע היום באופן ברור כי לא ניתן לפגוע באירוע תרבותי-דתי המיועד לציבור הספרדי שומר המצוות, באמצעות פנייה לבית המשפט ברגע האחרון, מבלי לגלות את התמונה המלאה וללא כל הצדקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר