הח"כ שסייע למחבלים

השופט הפתיע: דרש הסבר ל"עסקת הטיעון המקלה" עם גטאס

אם היה נדמה כי גטאס, שנתפס בהברחה למחבלים כלואים, סיים את הפרשיה המבריחה בעסקת הטיעון שנחתמה עמו, מגיע היום השופט ומבהיר כי כלל לא בטוח שיאשר אותה (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גטאס בבית המשפט, היום (צילום: Yehuda Peretz/פלאש 90)

השופט גונן ברסלר סירב היום (ראשון) לקבל באופן אוטומטי את הסדר הטיעון בין חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (הרשימה המשותפת) לבין הפרקליטות, לפיו הוא ירצה מאסר של שנתיים בלבד.

"בית המשפט הודיע לצדדים שטרם שוכנע שיש לקבל את הסדר הטיעון", הבהיר שופט בית משפט השלום בבאר שבע כבר בתחילת הדיון, והוסיף: "אני מבקש כי יובהרו הקשיים הראייתים המצדיקים הקלה משמעותית בעונשו של הנאשם".

כמו כן ביקש השופט ברסלר כי הצדדים יעמיקו בטיעוניהם לגביי הסדר הטיעון, וביקש שיתייחסו לפסיקות קודמות ולמדיניות הענישה הנהוגה בתחום. השר לבטחון הפנים גלעד ארדן צציץ בזריזות בחשבון הטוויטר שלו: "אני מקווה שהשופט יחמיר הרבה יותר את עונשו של גטאס. חייב להיות עונש מרתיע למעשה כה חמור של נבחר ציבור".

התיעוד המפליל: גטאס מבריח למחבלים (צילום: באדיבות חדשות 10)

נציג התביעה נאלץ לפיכך, באופן יוצא דופן, לעמוד בפני בית המשפט ולהסביר מדוע הגיעו להסדר הטיעון המקל. לדבריו, "הקושי הראייתי נעוץ בהוכחת היסוד הנפשי ולא בהוכחת ההברחה. סעיף 31 בחוק המאבק בטרור מדבר על בקשה לפגוע בביטחון המדינה, הוכחת המטרה הזו היא הקושי הראייתי".

כזכור, גטאס תועד כשהוא מבריח מתחת לבגדיו מכשירים סלולריים ומסמכים לידיהם של מחבלים רוצחים הכלואים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר