המתקפה נגד הרב ברדא

ראש העיר אשקלון מגיב לראשל"צ: אין לי קשר ל'הגדה'

ראש עיריית אשקלון המושעה, מגיב למתקפה החריפה של הראשל"צ הגר"י יוסף שטען כי הוא מפיץ את ההגדות לפסח של הגר"י ברדא בהן מופיעות הלכות נגד דעת השולחן ערוך (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: איציק בלינקו ובאדיבות המצלם )

ראש עיריית אשקלון המושעה איתמר שמעוני, מגיב לראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שתקף אותו אמש (מוצאי שבת) ואמר כי הוא "משתגע אחרי הגאון רבי יצחק ברדא" ומוציא לאור את ההגדה לפסח עם הלכותיו על פי פסקי הרמב"ם ונגד פסקי מרן השולחן ערוך.

כזכור, בשיעורו השבועי התבטא הגר"י יוסף: "יש איזה אחד מאשקלון, הוציא איזה הגדה של פסח, וראש העיר באשקלון השתגע אחריו, הלך ותרם לו את זה בכמות גדולה, אלפים ורבבות, מחלק את זה".

"מחטיא את הרבים, מחטיא את הרבים ממש. איזה ביטחון עצמי. הוא כותב שם: ליטול ידיים ויברך. 'קיבלנו הוראות הרמב"ם, לא קיבלנו הוראות מרן השולחן ערוך', לברך על כל כוס וכוס מארבע כוסות".

בעקבות דבריו הקשים של הרב הראשי, בלשכתו של ראש העיר ביקשו למסור בתגובה ל"כיכר השבת": "ההגדה המדוברת לא הופקה על ידי עיריית אשקלון ואין לעירייה כל נגיעה לתכנים ההלכתיים הכתובים בה, כמו גם לאיתמר שמעוני ולמ"מ ראש העיר, אפי מור, שחתום על דברי הברכה לקוראי ההגדה".

יצוין כי בהמשך דבריו הוסיף הרב יצחק יוסף: "כל גדולי האחרונים, כולם אומרים, מאז זמנו של מרן - אומרים שקיבלנו הוראות מרן. זה בא אומר לך 'לא, כולם טועים, אני למדתי בישיבה בבני ברק ואני עולה על כולם, קיבלנו הוראות הרמב"ם', כולם טועים ורק אתה יודע? איך חינכו אותו לכזה ביטחון עצמי? להכשיל את הרבים!. ראש העיר שלו ככה השתגע אחריו והוציא את ההגדה הזו וחילק ומכשילים את הרבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר