"מתנצל, טעות"

דובר הבית הלבן מתנצל: "טעיתי כשהזכרתי את השואה"

דובר הבית הלבן שון ספייסר התנצל על דבריו כי אפילו היטלר לא עשה שימוש בנשק כימי במלחמת העולם השניה לאחר שדבריו עוררו סערה וגם בישראל זעמו על האמירה (בעולם)

שון ספייסר דוברת הבית הלבן (צילום: הבית הלבן )

דובר הבית הלבן שון ספייסר מתנצל על אמירתו בה השווה בין הטבח באידליב באמצעות נשק כימי לבין השמדת היהודים בשואה. בראיון שהעניק לרשת CNN אמר: "זו הייתה טעות" אך למרות ההתנצלות נמשכים הקולות הקוראים לפטר את ספייסר.

ספייסר הוסיף בראיון ואמר: "למען האמת טעיתי כשהזכרתי את השואה באופן בלתי הולם וחסר רגישות משום שאין מקום להשוות בין המקרים. לכן אני מתנצל על כך, זו הייתה טעות".

ספייסר ותקרית הנשק הכימי (צילום: הבית הלבן)

במהלך התדרוך היומי של הבית הלבן אמר ספייסר כי "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי", בהתייחסו לטבח באידליב בו נהרגו לפחות שמונים בני אדם מהפצצה שכללה שימוש בגז סארין.

אחת העיתונאיות שנכחה במקום בקשה הבהרות לדבריו של ספייסר וזה האחרון אמר: "אני סבור שכשזה מגיע לגז סארין, היטלר לא השתמש בו על עמו שלו כמו שאסד עושה".

כשאחד העיתונאים אמר לספייסר כי מיליוני יהודים הושמדו באמצעות גז הציקלון B אמר הדובר כי: "היטלר השתמש בגז ב"מרכזי שואה", כשכוונתו למחנות ההשמדה.

בעקבות הדברים גברו הקולות בארצות הברית הקוראים לפטר את ספייסר. סטיבן גולשטיין, בכיר במכון אנה פרנק אמר: "על הנשיא טראמפ לפטר מיד את דובר הבית הלבן, דווקא בפסח שון ספייסר היה מעורב בהכחשת שואה וזו הצורה הכי פוגענית של 'פייק ניוז' שקיימת".

ננסי פלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים הצטרפה לקריאות לפטר את ספייסר ואמרה: "בזמן שמשפחות יהודיות ברחבי אמריקה חוגגות את חג הפסח, הדובר הראשי של הבית הלבן ממעיט מהזוועה של השואה".

דבריו של ספייסר עוררו סערה גם בישראל, שר התחבורה ישראל כ"ץ (הליכוד) קרא לספייסר להתנצל על דבריו ואמר: "אמירתו של ספייסר שהיטלר לא השתמש בנשק כימי נגד עמו היא חמורה ומקוממת, עלינו לדרוש שיתנצל, או יפרוש".

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) כינה את ספייסר מכחיש שואה ואמר: "שבועיים לפני יום השואה, אמירה אומללה של דובר הבית הלבן ואני מצפה כמו רבים לתיקון הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר