הליגה מודאגת

עלייה בהתקפות האנטישמיות נגד ג'ארד קושנר

עלייה משמעותית חלה במתקפות האנטישמיות באינטרנט נגד ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא דונלד טראמפ. הרקע: טענות כי הוא מבצע מניפולציות על חמיו למען ישראל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ארד קושנר (צילום: שאטרסטוק)

שיעור ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות ובאינטרנט נגד ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רשם עלייה משמעותית - כך מדווחת הליגה נגד השמצה.

הרקע לעלייה במתקפות נגד קושנר, הן ככל הנראה הטענות שמשמיעים גורמים אנטישמים בארה"ב לפיהן קושנר מבצע מניפולציות לטראמפ בניסיון להוביל את ארה"ב למלחמה במזרח התיכון ולמעשה לשרת את מדינת ישראל.

בין השאר, בסוף השבוע נטען כי בתו היהודיה של טראמפ איוונקה - רעייתו של ג'ארד - היא ששכנעה את אביה להפציץ מטרות בסוריה. הדיווח זכה לאישור מפי אחיה של איוונקה, שאמר בראיון ל"טלגרף" ש"יש לה השפעה רבה על אבא".

ג'ארד ואיוונקה בבית חב"ד. ארכיון (באדיבות המצלם)

ריצ'רד ספנסר, דמות אנטישמית מוכרת בארה"ב, צייץ בסוף השבוע האחרון בטוויטר קריאה לפיטורי ג'ארד קושנר: "אף אחד לא הצביע עבור קושנר. למעשה, רבים מאיתנו הצביעו נגד זה שלאנשים כמו קושנר יהיה כוח".

דיוויד דוק, אנטישמי נוסף, טען כי האויב האמיתי של ארה"ב הם הציונים - ולא אסד ופוטין: "מפילים אותנו מבפנים. ציונים שמאמינים בעליונותם הם האויב האמיתי של העם האמריקני. לא אסד, לא פוטין".

ברקע נמצאות גם טענות על מתיחות שחלה לאחרונה בין קושנר היהודי ליועץ אחר של טראמפ - סטיב באנון, מי ששימש בעבר כעורך אתר "ברייטברט" והואשם באנטישמיות. אלא שהשניים נפגשו לאחרונה והתפייסו - על פי "פוקס" בהוראת טראמפ עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר