"השופט עשה סדר"

פסיקה תקדימית: על עמדת משרד החינוך בנושא ביקורות שכר להידחות בשתי ידיים

במסגרת תביעה של עובדים במוסד שמשרד החינוך הקפיא את תקציביו ולא הסכים להעבירם לטובת העובדים, פסק השופט נגד המשרד ויצא בחריפות נגד עמדתו בנושא ביקורות שכר והקפאת תקציבים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)

משרד החינוך ערער בימים האחרונים על פסק דין תקדימי שניתן נגד התנהלות משרד החינוך בביקורות שכר במוסדות החינוך. פסק הדין ניתן בתאריך 15.03.17 בבית המשפט המחוזי בנצרת ע"י השופט עאטף עילבוני, כנגד משרד החינוך, במסגרת הליכי הפירוק של עמותת גני חב"ד בצפת.

במסגרת פסק הדין, משרד החינוך חויב להעביר לקופת הפירוק את מלוא הכספים שהוא הקפיא למוסד במסגרת ביקורת שכר שערך. מדובר על הקפאה של למעלה מ-740,000 שקלים שאותם הקפיא כאמור ולא העביר למוסד, מה שגרם לקריסת העמותה, סגירתה ופיטורי כל עובדיה.

במסגרת הליכי פירוק, דרשו עובדי העמותה באמצעות עו"ד אופיר רונן והמפרקת של העמותה עו"ד ליעד יוסף, לחייב את משרד החינוך להעביר את מלוא הכספים שהוא הקפיא מתוך תקציב העמותה על מנת לשלם לעובדים את יתרת הכספים המגיעים להם.

בית המשפט ביקר בחריפות רבה בפסק הדין את התנהלות משרד החינוך וקבע: "לאחר ששקלתי ובכובד ראש את טענות הצדדים ושבתי שוב ושוב על ההסברים שלטעמי מובילים לתוצאה אחת ויחידה, מצאתי כי דין הבקשה להתקבל וכי עמדתו של משרד החינוך, להידחות ובשתי ידיים".

משרד החינוך טען מצד אחד כי הקפאת התקציב נועדה לאכוף על המעסיק שהוא מוסד חינוכי מוכר לא רשמי, לשלם את זכויות העובדים ושכרם, אך מצד שני, מנע מאותם עובדים לקבל את יתרת הכספים המגיעים להם בגלל סירובו להפשיר את הכספים שהוא הקפיא מתוך תקציב שהוא היה צריך להעביר לעמותה.

גורם בכיר במוסדות החינוך טוען כי "פסק הדין עושה לראשונה סדר בהנהלות השרירותית והלא הגיונית של משרד החינוך בביקורות שכר".

הגורם אומר ל"כיכר השבת" כי "לראשונה מבהיר השופט את מה שטוענים מנהלי המוסדות, השאיפה של משרד החינוך היא להכניס יד לכיס מוסדות התורה ועובדי ההוראה. מצד אחד משרד החינוך מצהיר פעם אחר פעם שאת ביקורות השכר הוא מבצע מתוך "דאגה" לעובדי ההוראה בעמותה, אך מאידך שוב ושוב מתברר כי כאשר הקפאות התקציב במסגרת ביקורות שכר פוגעות ישירות בשכר השוטף של עובדי העמותה וכאשר עובדי ההוראה מתחננים למשרד החינוך שלא לבצע הקפאות שכר ואו לפחות להעביר להם את השכר המגיע להם - שם לפתע משרד החינוך מסביר מדוע לא להעביר את השכר המגיע לעובדי הוראה אלו, מה שמביא לקריסת מוסדות תורה ועובדי הוראה נותרים ללא שכר חודשים רבים".

עו"ד אופיר רונן שייצג את עובדי עמותת גני חב"ד ועו"ד ליעד יוסף, המפרקת של העמותה, שיבחו את פסק דינו של השופט עילבוני והוסיפו ש"מדובר בפסק דין חשוב ותקדימי המגביל את משרד החינוך מלנצל את כוחו במקרים דומים".

כאמור, משרד החינוך לא השלים עם הביקורת של השופט והגיש לאחרונה ערעור על פסק הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר