ההסלמה בהתפרעויות

רוני דניאל נגד תוקפי החיילים החרדים: "לטפל בהם ביד קשה"

פרשן חדשות 2 רוני דניאל קורא להסלים את המאבק בתוקפי חיילים חרדים: "אני מחכה ליום הזה שבו 20-30 מן המתפרעים ייעצרו. אבל אני יודע, לצערי, שזה לא צפוי לקרות" (אקטואליה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Kobi Gideon / FLASH9)

עיתונאי חדשות 2 רוני דניאל, מפרסם היום (רביעי) מאמר בו הוא קורא להסלים את המאבק בפלג הירושלמי ובתוקפי החיילים החרדים. "זו מציאות הזויה לגמרי" הוא קובע, "חיילים לובשי מדים מותקפים כשהם מגיעים לאזור מסוים בירושלים בידי חרדים ואף אחד לא עושה שום דבר".

"תפסיקו לספר לי על פלג קיצוני. גם אם הוא כזה, זו עדיין תופעה חמורה שזועקת לטיפול יותר נוקשה מצד המשטרה בפורעים הללו" כותב דניאל בהמשך הטור וקובע כי "כל אירוע כזה חייב להסתיים במעצר של כמה וכמה מהפורעים - ונא לא להיבהל ממה שהם מבטיחים לנו - בירת ישראל הופכת להיות מקום שבו לובשי מדים מותקפים בה, ומלבד ההצהרות של ראשי המדינה שמגנים את המעשים הללו, אני לא רואה פעולה חריפה ונחרצת נגדם".

דניאל ציין כי "אמנם יש הסתייגות של ראשי הפלגים האחרים אבל זה הרי לא העניין, העניין הוא במי שמבצעים את התקיפות הללו ואלה עדיין לא מטופלים בקשיחות המתחייבת".

תקיפת החייל (צילום: מחאות החרדים)

הפרשן הצבאי של ערוץ 2 מוסיף כי "האופן שבו הם רצים ומסתערים על חיילים בודדים מעוררת בי את המחשבה שהם דווקא יכולים לשרת בצבא, גם ביחידות קרביות שמחייבות כושר, אבל זו הייתה רק הערת צד. מדינה חייבת להגדיר לעצמה מה מותר ומה אסור ולפעול על פי ההגדרות האלה".

"ראוי שכל הגורמים ירכזו מאמץ בקבוצות הללו, ומי שמרים יד על חייל רק בשל העובדה שהתגייס ומשרת בצה"ל ייענש בחומרה" כותב דניאל בסיום מאמרו. "אני מחכה ליום הזה שבו 20-30 מן המתפרעים ייעצרו ויועמדו לדין. אבל אני יודע, לצערי, שזה לא צפוי לקרות, ואזלת היד הזו תתנקז עוד פעם אל כתפי החיילים הצעירים שכל פשעם הוא שהם התגייסו לצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר