הגר"ש אוירבך במכתב לעריק טולידנו: "גיבור החיל"

במכתב מיוחד שנשלח אליו לפני כניסתו חזרה לכלא הצבאי בו הוא ירצה את עונשו 26 ימים נוספים בירך הגר"ש אוירבך את הבחור ישראל מאיר טולידנו ושיבח אותו על מעשיו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

הגר״ש אוירבך הקדיש מכתב אישי נדיר וראשון מסוגו, לבחור ישראל מאיר טולידנו שהובל אמש (ג') בתהלוכה מפוארת לאחר חופשת ליל הסדר חזרה לכלא הצבאי בו ירצה 23 יום נוספים עד לתום 56 ימי המעצר שנגזרו עליו.

את המכתב כתב הגר״ש בערב החג ממש ומסרו לחברי הוועדה להצלת עולם התורה, שהעניקו אותו הבוקר (ד') לטולידנו מספר דקות קודם שנכנס בחזרה לכלא הצבאי.

כיכר השבת מציג בפרסום ראשון את המכתב המלא:

"לכבוד הבחור יקר הערך, שלוחא דרחמנא ושלוחא דכל בית ישראל, ישראל מאיר טולידנו, שלומך ישגא

אשריך, אשריך, בן העליה, גיבור החיל, אשר בישיבתך בבית האסורים בשל עמידתך האיתנה כנגד הגזירה הנוראה, המשברת כל לב, גזירת הגיוס, זוכה הינך לקדש שם שמים, על ידי כך שרבים רבים מתעוררים לדעת מה זה ועל מה זה, ולשים על לב את מגמות השמד של השלטון, היה לא תהיה.

בישיבתך זו בבית האסורים, הינך מכריז קבל עם ועולם, את הכרזת רבבות בני היהדות הנאמנה, שהינך שלוחם, כי זאת התורה לא תהא מוחלפת, וכל מאמציהם, בכל אופן וצורה שהיא, לא יועילו להזיזנו כמלא נימה מדרך אבותינו אשר לנו למורשה מדור דור.

ויהי רצון שהזכות העצומה הזו, של מסירות נפשך על משמר התורה והיהדות, בעוז ובשמחה, תעמוד לימינך לעליה מעלה מעלה בתורה ויראת שמים, כשאיפותיך בקודש.

בברכת התורה, ובכל חותמי ברכה בכל לב
שמואל אויערבאך".

המכתב

יצוין, כי אמש נשא טולידנו נאום נרגש ונוקב לפני קהל האלפים שהגיעו ללוותו בתהלוכה, שם אמר כי לקח עמו אל הכלא את הגמרא בה למד בזמן חורף בישיבת 'מאירת שמועה' של הרב נחום רוזנבלט, וזכה לסיים בכלא את המסכת.

עוד אמר כי הוא חזק ודבר לא יצליח לשבור או לדכא אותו, "אמשיך להידבק בלימוד התורה, ובדרך ההשקפה אותה מנהיג בעוז הגר״ש אוירבך", אמר טולדנו לקול תרועות הקהל שהריע לו ממושכות, לאחר מכן סיים את המסכת במעמד האלפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר