"כתב שטנה מנאץ"

מאמר פרובוקטיבי ב"הארץ" מחולל סערה

"הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מהחיזבאללה", כתב עיתונאי "הארץ" במאמר שפרסם, וחולל סערה אדירה. גינויים חריפים מכל קצות הקשת הפוליטית לדברים, אך הוא לא מתנצל (ארץ)

מתנחלים. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יוסי קליין, עיתונאי "הארץ", פרסם אמש (רביעי) מאמר בו טען כי הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מהחיזבאללה והצליח לעורר סערה אדירה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות.

"הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים", כתב קליין. "את הערבים אפשר להרוג, אותם לא. מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם".

התגובות למאמר, לא איחרו להגיע ובזה אחר זה יצאו הפוליטיקאים בהודעות גינוי חריפות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המאמר ב'הארץ' מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה״ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. 'הארץ' צריך להתנצל".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיב למאמר ואמר כי "פעם זה החרדים, פעם מזרחיים והפעם דתיים לאומיים, אבל תמיד נגד כל מה שמריח יהדות ומסורת והכל בשם הנאורות והפלורליזם כמובן. בושה!"

יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, אמר בתגובה כי "תמיד כשאתה חושב שעיתון הארץ כבר הגיע לשיא השפלות, הוא מצליח להפתיע עם שפל חדש. לא לדתיים הלאומיים, לא לשמאלנים, לא לערבים ולא לאף מגזר מגיע כתב שטנה מנאץ ונואל כזה. רגע לפני שזה יעלה בדם. עיתון הארץ, תחדלו".

שרת המשפטים, איילת שקד, כתבה בתגובה: "בזמן ש'עיתונאי' כותב דברי בלע, קיבלתי את הסמס הזה מחגית ריין אמו של רס"ן בניה ריין ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה: 'לא מכירה את הכתב הגזען מעיתון הארץ, אם את מכירה אותו מסרי לו בשמי שהבן שלי רס"ן בניה ריין מתנחל.. נהרג על ידי החיזבאללה, כשהתנדב למלחמה להציל את תושבי הגליל וכל עם ישראל כולל אותו, כדי שיוכל להמשיך להיות עיתונאי...'".

שקד הוסיפה: "ואני אומרת לעיתון הארץ, תתנצלו בפני חגית והסירו את החרפה".

ח"כ שלי יחימוביץ כתבה בתגובה: "גזענות, שנאת האחר, הסתה, פרימיטיביות".

יו"ר 'המחנה הציוני', ח"כ יצחק הרצוג, צייץ בטוויטר בתגובה למאמר: "הערבים נוהרים=הדתיים הלאומיים מסוכנים=שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי".

‏יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, כתב בתגובה כי "הטקסט בהארץ נגד הציונות הדתית הוא טקסט אנטישמי צרוף" וכתב: "רועי קליין ז"ל מסוכן? ח"כ שטרן והרב פירון מסוכנים יותר מחיזבאללה? מה לגבי עמנואל מורנו ז"ל?".

ח"כ תמר זנדברג, (מרצ) כתבה: "הייתי מתרגשת יותר מהזעזוע הלאומי מקליין אם בנט או ביבי - יודעים מה - בוז'י או שלי - היו מצייצים כשקוראים לשמאל בוגדים או זבל עופות".

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, כתב בטוויטר בתגובה לביקורת כי "לא מצליח להבין את ההתרגשות (הפבלובית, אני חייב לומר) ממאמרו של יוסי קליין שבסה"כ אמר דבר דומה למה שאמרתי לפני שש שנים".

הבוקר, בראיון ל'גלי צה"ל', סירב קליין להתנצל על הדברים. "לא עשיתי הכללה פסולה, אלא הבעתי דעתי על הציונות הדתית", הוא טען. "הבעתי את דעתי ואני עומד מאחוריה", הבהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר