ראיון לכיכר השבת

העיתונאי שכתב "הציונות הדתית מסוכנת מחיזבאללה" מגיב: "הערבוב בין דת ללאומנות - הרסני"

בעל הטור ב"הארץ" שכתב כי הציונות הדתית מסוכנת יותר מחיזבאללה, לא מתחרט על דבריו. בראיון ל"כיכר השבת" הוא אומר הבוקר: "הערבוב בין דת ללאומנות הרסני" (חדשות, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיתון הארץ (Olivier Fitoussi /FLASH90)

המאמר שפרסם ביממה האחרונה הפובליציסט יוסי קליין בעיתון "הארץ", הצליח לעורר סערה רבה. קליין, שתקף במאמר בחריפות את בני הציונות הדתית וכתב כי הם "מסוכנים יותר מחיזבאללה", ספג ביממה האחרונה מתקפה מפוליטיקאים רבים ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, ח"כ יאיר לפיד ואחרים.

קליין, שהיה ממייסדי עיתון "חדשות" ונחשב לעורך בכיר עשרות שנים בתקשורת הכללית, אומר הבוקר ל"כיכר השבת": "הייתי כותב זאת שוב. אני לא מתחרט. הדברים שכתבתי הם דברים נכונים ואם אתמול הם היו נכונים, אין סיבה שהיום לא. לכן גם היום הייתי כותב שוב".

צפית את הסערה הגדולה? נתניהו, בנט, לפיד והרצוג - על מה? על מאמר דעה.

"אני שמח שאיחדתי את עם ישראל מהקואליציה ועד האופוזיציה. מכיוון שאני מתייחס לקבוצה מאוד חזקה ומשפיעה בחברה הישראלית הנחתי שזה מה שיקרה וזה אכן קרה".

"מאמר מביש והזוי", ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג)

זה טוב למיתוג שלך? "הארץ" נתפס כעיתון לאנשים חושבים. אולי עדיף לכתוב בו מאמר מורכב יותר ופחות פרובוקטיבי.

"זה הזיק למיתוג שלי, כיוון שיותר נעים ונוח להיות בתוך הקונצנזוס מאשר מחוצה לו, אבל היה חשוב שהדברים יישמעו בבמה מכובדת".

מה מפריע לך באליטה הציונית דתית? אולי אתם, בשמאל, סתם נעלבים שלקחו לכם את כל עמדות הכוח ומגיבים כמו ילד שלקחו לו את הצעצוע שאהב.

"אני מוחה נגד ההכללה שלך. זה דבר נורא. אני חושב שהניסיון של האליטה החדשה להשליט את העקרונות שלהם גם על מי שאינו מאמין בהם הינו מקומם".

ציונים דתיים. ארכיון (צילום: פלאש 90)

מה מפריע לך בעיקר הלאומנות? או ההדתה?

"הצירוף של שניהם. אין לי שום דבר נגד הדת. עם החרדים גם יש לי בעייה שהם מבקשים מונופול על היהדות, אבל כל זמן שהם לא מערבים את הלאומנות הקיצונית הרי שהמצב יחסית יותר טוב. במקרה של הציונות הדתית הערבוב בין הדת ללאומנות הוא הרסני והוא הגורם שיצאתי נגדו. אני לא מתחרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר