לאחר החשש במערב

לא ניסוי גרעיני, בינתיים: "הדבר הגדול" של צפון קוריאה הוא סדרת גורדי שחקים

מאות עיתונאים זרים הוזמנו לפיונגיאנג ל"אירוע גדול וחשוב" שעד הבוקר הוערך במערב כניסוי גרעיני חדש של קים ג'ונג און. בינתיים מתברר: מדובר בגורדי שחקים חדשים (מהעולם)

צפון קוריאה. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מאות עיתונאים זרים הוזמנו בשבוע האחרון לפיונגיאנג בירת צפון קוריאה ל"אירוע גדול וחשוב" - שעד הבוקר הוערך במערב כניסוי גרעיני חדש של המדינה המבודדת. אלא, שהבוקר התברר כי "הדבר הגדול" עליו דיבר מנהיג הדיקטטורה הענייה - הוא פרויקט דיור המונה יותר מתריסר גורדי שחקים בלב פיונגיאנג.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און גזר את הסרט האדום בחנוכת הרחוב החדש וראש הממשלה הצפון קוריאני פאק פונג-ג'ו אמר כי פרויקט גורדי השחקים מהווה דוגמא לרוח 'עשה או תמות' של אזרחי וצבא צפון קוריאה, "שרוצים ליישם את צו המפלגה בכל המקרים. זה ניצחון מול הסנקציות האימפריאליסטיות".

צפו: קים ג'ונג און משיק את הפרויקט

פיונגיאנג (צילום: שאטרסטוק)

ההערכות כי מדובר בניסוי גרעיני של צפון קוריאה, לא הגיעו בחלל ריק. המתיחות בין צפון קוריאה לארה"ב גברה לאחרונה, ונושאת מטוסים אמריקנית התקרבה לאזור על רקע התלהטות הרוחות בין המדינות. אמש, דיווחו כלי תקשורת שונים כי ההערכה היא שהפיצוץ הגרעיני יתרחש בשבת הקרובה. גם תמונות לוויין שפורסמו היום הראו כי אתר הניסויים הגרעיניים של המדינה הדיקטטורית מוכן וערוך לניסוי חדש.

פרויקט הדיור החדש שנחשף היום משקיף לעבר ארמון קומסוסאן בו קבורים קים ג'ונג איל, אביו של השליט הנוכחי, וכן קים איל סונג, אבי האומה. הפרויקט החדש מושק לקראת יום הולדתו ה-105 של קים איל סונג שיחול ביום שבת, ונחשב לחג החשוב ביותר בצפון קוריאה במסגרתו היא עורכת מפגן צבאי ענק ואולי - למרות "שהדבר הגדול" התברר לעת עתה כפרויקט דיור בלבד - גם ניסוי גרעיני חדש עדיין על הפרק.

צפו: נושאת מטוסים אמריקנית בדרך לצפון קוריאה

הפרויקט נבנה במשך תקופה שארכה למעלה משנה, והוא מונה כאמור יותר מתריסר מבנים גורדי שחקים, שלגבוה שבהם שבעים קומות. מדובר בפרויקט מהיר במיוחד שנעצר לתקופה קצרה בלבד בגלל השטפונות שפקדו את המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר