משואת העם היהודי

הרב שבירך בהכתרת טראמפ ידליק משואה

הרב מרווין האייר מארה"ב שהתפרסם כאשר בירך את טראמפ לאחר השבעתו ואמר "אם אשכחך ירושלים" יכובד בהדלקת משואת העם היהודי בטקס המשואות בהר הרצל (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הרב האייר בטקס (צילום: הבית הלבן)

אחד ממדליקי המשואות בטקס יום העצמאות הקרוב יהיה הרב מרווין (משה חיים) האייר (78) מארה"ב.

הרב האייר, הוא רב אורתודוכסי, מייסד מרכז שמעון ויזנטל ומוזיאון הסובלנות בלוס־אנג'לס, הוא התפרסם כאשר הוזמן להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא ארצות־הברית הנבחר, דונלד טראמפ, ובירך לאחר נאומו אל מול מאות האלפים ונשא ברכה שהגיעה לצופים בכל העולם:

"אלוקים הנצחי, ברך את דונלד ג'יי טראמפ ואת אמריקה, האומה הגדולה שלנו. הנחה אותנו לזכור את מילות תהילים כי 'הזורעים בדמעה ברינה יקצרו'. מכיוון שהחירויות שאנחנו נהנים מהן אינן מוענקות לנצח, ויש לתבוע אותן בחזרה בכל דור!

"ברך את כל בני בריתנו מסביב לעולם, שחולקים את אמונתנו. 'עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ, גַּם-בָּכִינוּ, בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן... אם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָים תִּשְׁכַּח יְמִינִי'".

מבקריו של טראמפ קראו לרב האייר שלא להשתתף בטקס, והדגישו את התמיכה שלה זוכה הנשיא החדש בקרב לאומנים. אבל הרב אמר שלא התלבט כלל.

"יש 364 ימים לפוליטיקה, שבהם שני הצדדים יכולים להאשים זה את זה. 364 ימים זה מספיק", אמר האייר. "פעם בארבע שנים, לנשיא ארצות הברית מגיע שקט משני הצדדים של הפוליטיקה. אחרת - אנחנו מחלישים את הדמוקרטיה שלנו".

האייר הוא איש הדת היהודי הראשון שהשתתף בטקס השבעה מאז 1985, "אם רב היה מסרב להצעה, הייתה תגובה נגדית חריפה. רבים היו אומרים 'תראו עד כמה הקהילה היהודית כפויית טובה, אמר.

הוא יהיה מדליק המשואה הראשון שאיננו אזרח ישראלי, וזאת עקב החלטתה של רגב למסד את משואת העם היהודי. בנוסף הוחלט על שני מדליקים נוספים, הזמר יהורם גאון ואיש ההייטק הפרופסור אמנון שעשוע ממייסדי חברת מובילאיי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר