טרור בירושלים

נקבע מותה של הפצועה מפיגוע הדקירה ברכבת הקלה

שלושה פצועים אחת מהם באורח אנוש בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים סמוך לכיכר צה"ל. מותה של הפצועה אנוש נקבע בבית החולים הדסה. המחבל נורה ונוטרל על ידי המשטרה (בארץ)

זירת הפיגוע (צילום: נ.ב.ש)

מחבל שנסע ברכבת הקלה בירושלים כשהגיעה סמוך לכיכר צה"ל, קם ממקומו ובאמצעות סכין שהייתה ברשותו דקר נוסעת כבת 25 ופצע אותה אנושות. שוטר שהיה באותה עת ברכבת הבחין באירוע והשתלט על המחבל ונטרלו, כך נמסר ממשטרת ירושלים.

הדיווח למד"א הועבר בשעה 12:50. חובשים ופרמדיקים ביצעו מיד החייאה בפצועה, סטודנטית בריטית בת 23 שנאבקה על חייה עד שמותה נקבע בבית החולים הדסה הר הצופים.

מבית החולים נמסר: "פצועת הפיגוע הובהלה אל חדר המיון תוך כדי פעולות החייאה, שנמשכו אף בחדר המיון.
לצערינו נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה".

ממד"א נמסר כי מדובר בצעירה שנדקרה בזמן שנסעה ברכבת הקלה סמוך לכיכר צה"ל בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הדסה הר הצופים צעירה כבת 25 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה כשהיא סובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון.

בנוסף, צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק אישה כבת 30 בחודשי הריון מתקדמים שנחבלה בבטנה בזמן עצירת הרכבת וגבר בשנות ה-50 שנחבל ברגלו כשניסה להימלט.

זאבי הנפלינג חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א שהגיע ראשון למקום: "במקום הייתה המולה גדולה, שוטרים שהיו במקום הובילו אותי לתוך הרכבת שם שכבה צעירה בשנות ה- 20 כשהיא מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים וביצעתי פעולות החייאה. מיד הגיעו צוות ניידת טיפול נמרץ שלנו שהמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות שמצבה אנוש. טיפלנו גם גבר בשנות ה 50 ואישה בהריון בשנות ה-30 שנחבלו במהלך האירוע ופינינו אותם לבית החולים fשמצבם מוגדר קל".

יחיאל שטרן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי ברכבת שנעצרה על המסילה וכלל הנוסעים נמלטו בבהלה. נכנסתי לרכבת ואיתרתי צעירה במצב קשה שתוך כדי הטיפול איבדה את ההכרה עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבלה. התחלתי בביצוע פעולות החייאה ולאחר כדקה הצטרפו אלי רופא מתנדב באיחוד הצלה וחובשים נוספים. מתנדבים מיחידת חוסן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה הגיעו למקום בכדי לתת מענה לנפגעי החרדה שראו מקרוב את האירוע ולקו בחרדה".

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר: "מפיגוע הדקירה בכיכר צה״ל פונתה פצועה כבת 20 עם פצעי דקירה.
מצבה מוגדר אנוש".

על פי דיווחים מהמקום, המחבל שנותר בחיים נעצר ונלקח למגרש הרוסים הסמוך. מנהל מערך האבטחה של הרכבת הקלה אמר ל'כיכר השבת': "לצערי מאבטח היה במרחק של עשרה מטרים מימנו, ועד שהגיע למחבל הוא נתפס כבר ע"י שוטר שנטרל אותו".

מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי מסר כי המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ברכבת הקלה הוא גבר בן 57 מעורער בנפשו עם רקע של אלימות במשפחה.

אזור העיר העתיקה בירושלים נסגר בעקבות פיגוע הדקירה כמו גם תנועת הרכבת הקלה שפועלת רק בין התחנות הר הרצל לתחנה המרכזית ובין תחנת חיל האוויר לתחנת שער שכם. בשלב זה ובשל האירוע הביטחוני לא מתקיים שירות בין התחנות שער שכם והתחנה המרכזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר