יום הולדת לקים

במפגן צבאי ענק: קוריאה הצפונית הציגה טילים המשוגרים מצוללות

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בינה לארצות הברית, ציינה צפון קוריאה את יום הולדתו ה-105 של אבי האומה קים איל סונג במפגן צבאי ענק וטילים חדשים. לקראת מלחמה? (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מצעד צבאי בפיונגיאנג. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין צפון קוריאה לארצות הברית, ציינו היום (שבת) במדינה המבודדת את יום הולדתו ה-105 של אבי האומה קים איל סונג, והציגו במפגן צבאי ענק טילים בליסטים המשוגרים מצוללות. בחצי האי הדרומי של קוריאה טענו כי אפשר והטילים שהציג חצי האי הצפוני הם שדרוג לטילים בין יבשתיים.

הטילים החדשים של צפון קוריאה:

גורמים במשטר בצפון קוריאה אמרו בסוף השבוע לסוכנויות הידיעות בהתייחס לשליחת נושאות המטוסים האמריקניות לאזור כי ההיסטריה של טראמפ הגיעה ל"שלב מסוכן שאי אפשר יותר להתעלם ממנו".

השנה, בניגוד לשנים קודמות, לא שלחה סין - הידידה הגדולה של צפון קוריאה - אף נציג רשמי למצעד הצבאי לרגל יום הולדתו של אבי האומה הצפון קוריאנית. הדבר מגיע לאחר שלאחרונה ביקרה סין את הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית ותמכה בהטלת סנקציות על המדינה המבודדת.

על פי הדיווח ברשת NBC בסוף השבוע, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מתכוון לתקוף צבאית את צפון קוריאה במידה ותמשיך לבצע ניסויים גרעיניים. על פי הדיווח, טראמפ הצהיר כי במידה וסין לא תסייע להפסקת הניסויים הגרעיניים, ארה"ב תפעל עצמאית בנושא.

צפו: נושאות מטוסים אמריקנית בדרך לצפון קוריאה

בפנטגון סירבו להתייחס לדיווחים על תקיפה מתוכננת ואמרו כי הם לא דנים באופציות צבאיות בפומבי, אך הדגישו כי מטרתם היא "להגן על בעלות הברית שלנו - יפן ודרום קוריאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר