זמן לחשבון נפש

יוסי קליין צודק: המתנחלים מסוכנים // דב הלברטל

מי באמת מסוכן, יוסי קליין, או המתנחלים שמהווים היום את טריגר השנאה הגדול ביותר בעולם, אנשי "תג מחיר" ואלו מהציונות הדתית המטיפים לעלות להר הבית? עו"ד דב הלברטל מזדהה עם הפחד של יוסי קליין (טור)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
עו"ד דב הלברטל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

המתנחלים לא יכולים לבוא בטענות ליוסי קליין. כי כמו שהוא חצה קווים אדומים, כך גם הם. ועוד איך. אי אפשר להגיד על המתנחלים שהם מסוכנים יותר מהחיזבאללה. אין טעם להתלהם. אבל אפשר בהחלט להגיד שהם מסוכנים.

הרי המתנחלים מפירים את החוק הישראלי והחוק הבינלאומי פעם אחרי פעם. כבר עשרות שנים. תושבי עמונה החזיקו עד לא מזמן את המדינה בגרון במשך חודשים, וגרמו לפציעתם של כמאה אנשים והוצאה של כמאתיים מליון שקל. וזה רק חמישים משפחות. הם גם הצליחו לגרום לקירור היחסים עם הממשל החדש באמריקה.

אז מי באמת חוצה קווים אדומים? יוסי קליין בהתבטאויותיו בעיתון, או המתנחלים במעשיהם הלא חוקיים, בעשרות המאחזים, בהתנחלויות הלא מוסדרות, ובסיכון החיים היום יומי שלהם ושל החיילים השומרים עליהם, במגוריהם בין מאות אלפי ערבים?

ומי באמת מסוכן, יוסי קליין בהתבטאויותיו, או המתנחלים שמהווים היום את טריגר השנאה הגדול ביותר בעולם, דבר המסכן אסטרטגית חייהם של יהודים בארץ ובחוץ לארץ? לא עובר יום שלא מדברים עליהם בעולם בתיעוב. רוב תנועות החרם, במדינות השונות ובקמפוסים, מונעים מתוך השנאה כלפיהם. זה מתחיל עם שנאה למתנחלים, ונגמר עם שנאה לכל המדינה ולאנטישמיות. מכאן קצרה הדרך לסיכון חייהם של יהודים וליצירת עוד מחבלים.

אז האם יוסי קליין הוא מסוכן, או הם? האם הוא הגורם המתסיס, או אולי אלה מהציונות הדתית המטיפים לעלות להר הבית, ומקריבים קורבן פסח? והרי הם, ואנשי 'כך' המתרבים כל הזמן במגזר, ואנשי התג מחיר, לא כל כך שוליים. הם שווים שם כמה מנדטים.

ומה עם ההקצנה הגדולה בציונות הדתית, בהנהגה ובקרב המתנחלים? רק לחשוב על זה ששרי המפד"ל של פעם התנגדו למלחמת ששת הימים ולמלחמת לבנון. לא יאומן כמה מתינות ושיקול דעת היה להם פעם. יורשיהם רק רוצים לספח ולגרש. הם מובילים למדינה דו לאומית, או לסוג של בסיס פוליטי מפלה, שיהפוך את מדינת ישראל למדינה המצורעת בעולם. אז הם לא מסוכנים? הרי מנהיגי הבית היהודי, הם הפוליטיקאים הקיצוניים ביותר שיש היום במפה הפוליטית הישראלית.

מי מוביל שם את דעת הקהל? אנשים כמו בנט, שקד, סמוטריץ', אריאל, בן דהאן, חוטובלי ועוד כל מיני מספחים למיניהם. קיצוניים שבקיצוניים. גם נציגי הימין הדתי לאומי בכלי התקשורת, הכתובה והאלקטרונית, מובילים את הקו הקיצוני והמתלהם ביותר במדינה. אפילו המתונים יחסית שבהם, כדוגמת אראל סגל (גילוי נאות: שידרתי יחד אתו) מגלים אובססיביות בלתי נדלית לימין המתנחל. רק תיתן בידם את הכוח, ונהפוך למדינה קרובה לטוטליטרית שרואה את כל החיים דרך קנה הרובה.

כמי שהכיר היטב את הצינות הדתית של פעם, אומר בצער שזו של היום הפכה לקיצונית, נרגנת, מפלגת, משניאה, ובעיקר: לא מוסרית, מפרת חוק ומסוכנת. אולי דיון זה הוא שכרו של המאמר ב'הארץ'. הגיע הזמן לחשבון נפש נוקב ביותר של הציונות הדתית. רק כך היא תבין כמה היא מסוכנת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר