חמישה ימי היעדרות בכנרת

בני המשפחות משלימים עם מה שקרה: "הסבל יום-יומי"

איתמר אוחנה (19), נחמן איטח (21) ולירון קרדי (17) נעדרים זה היום החמישי לאחר שנסחפו במי הכנרת. בני המשפחות משלימים עם שאירע ומתחננים - "תוציאו את הילדים שלנו מהמים" (בארץ)

החיפושים בכנרת (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

מאז יום רביעי האחרון, נעדרים שלושה נערים צעירים במי הכנרת בטבריה. כעת, בני המשפחות מתחילים להשלים עם רוע הגזירה ולהבין כי ככל הנראה הנורא מכל אירע ליקיריהם אך מתחננים לעזרה במציאת הילדים והוצאתם מהמים.

איתמר אוחנה בן 19, נחמן איטח בן 21 ולירון קרדי בן 17 נסחפו ביום רביעי האחרון ברוחות העזות בכנרת, החיפושים אחריהם נמשכים גם הבוקר (ראשון) בעזרת שוטרי השיטור הימי, לוחמי מג"ב, פרשים, צוללנים, אופנועי ים, סירות ומסוק משטרתי.

הכוחות והמתנדבים סורקים את החופים מצד אחד ואת מי הכנרת מהצד השני אחר כל פיסת מידע.

בני המשפחות התחננו אמש (מוצאי שבת) במסיבת עיתונאים שערכו "עזרו לנו להוציא את הילדים, כבר התחלנו להשלים עם מה שיש".

מכלוף אוחנה, דודו של איתמר אוחנה, פנה לשר לביטחון פנים ואמר: "החבר'ה שלך עושים פה עבודה טובה, הם כבר עובדים פה ארבעה ימים, הייתי מבקש ממך רק לתגבר את זה כמה שיותר, הם צריכים אנשים, תעזור להם".

אוחנה פנה לציבור וביקש: "מי שיוכל לבוא ולהתנדב במה שהוא יכול - שיבוא בבקשה, תעזרו לנו להוציא את הילדים. כבר התחלנו להשלים עם מה שיש".

עופר קראדי, אביו של לירון, אמר בקול שבור: "הילדים האלה יקרים, הילדים האלה היו צריכים להיות חיילים עוד חצי שנה. הבן שלי היה צריך להתגייס. לא חבל? יש הזדמנות להרוויח את ילדים פה, שיגיעו למקום שהם צריכים להגיע אליו בכבוד. אנחנו רוצים שהם ייצאו מהמים האלה".

"תהיו איתנו, בואו לפה, תתחילו לעשות דברים, אם לא - זה ייקח חודשים, והסבל שלנו יום-יומי. חייבים לעצור את הסבל הזה", הוסיף.

אחיו של נחמן איטח הצטרף ואמר: "מבקש מהשרים לעשות מה שיכולים כדי להוציא את האחים שלנו מהמים".

בתוך כך, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי פנה אמש לשר הביטחון אביגדור ליברמן וביקש ממנו להתערב באופן מיידי להגברת קצב החיפושים של הנעדרים בכינרת. בעקבות פנייתו, הורה שר הבטחון להביא למקום ספינה מיוחדת של חיל הים שתסייע בחיפושים.

הספינה הובאה והבוקר היא צפויה להתחיל בחיפושים הנרחבים במימי הכינרת. כמו כן, הורה שר הביטחון להביא למקום יחידת עילית של צוללנים, שיגבירו ויעצימו את מאמצי החיפוש.

דרעי שוחח אמש עם משפחות הנעדרים ועידכן אותם על המהלכים להעצמת פעולות האיתור.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל בכוחות מתוגברים ממשיכה את החיפושים אחר הנעדרים בכנרת מאז הדיווח על היעדרותם, זה היום החמישי למאמצי האיתור. כוחות משטרה גדולים בשיתוף מתנדבים ממשיכים לפעול סביב השעון בניסיונות איתור שלושת הנעדרים עם מאמצי חיפוש במים, ברצועת החוף ומהאויר.

"הבוקר בוצעה הערכת מצב עם כלל גורמי חילוץ וההצלה הפועלים מאז יום רביעי 12/4/17 והמשך מאמצי איתור הנעדרים יבוצעו באגם, ברצועת החוף ומהאויר. הכוחות המשתתפים בחיפושים כוללים את: שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי, סירות מתנדבים וצוללים מתנדבי זק"א.

"גם הבוקר עיקר מאמצי החיפוש מרוכזים ברצועת החוף המזרחית של הכנרת סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה על פי עדי ראייה. במהלך החיפושים מופעלים רחפנים ותצפיות של משטרת ישראל וכן מערכות מחשוב ואיתור מתקדמות של גורמי ביטחון נוספים שיופעלו לאורך היממה.

"משטרת ישראל האחראית על הפיקוד והשליטה על כלל הכוחות הפועלים לאיתור הנעדרים תמשיך בפעולות החיפוש עד לאיתורם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר