בהוראת הרב הראשי

החיפושים אחר 3 הנעדרים יימשכו גם בשביעי של פסח

למרות הסיכוי הנמוך למצוא את הנעדרים כשהם חיים פסקו הרב הראשי, הגאון הרב דוד לאו ורב הרובע היהודי, הגר"א נבנצל כי יש להמשיך את החיפושים גם במהלך החג (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר, ערב שביעי של פסח, נערך דיון ביחס להמשך החיפושים אחר שלושת הנעדרים בכינרת במהלך יום טוב. בדיון השתתפו רב משטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו שעירב בדיון גם את הרב הראשי לצה"ל הרב אייל קרים.

הרבצ"ר שאל את הרב נבנצאל, רב הרובע היהודי בירושלים, ורב משטרת ישראל שאל את הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. שניהם פסקו כי יש להמשיך לחפש, למרות שהסיכוי למצוא אדם חי קלוש ביותר.

כזכור, החיפושים אחר שלושת הנעדרים איתמר אוחנה בן 19, נחמן איטח בן 21 ולירון קרדי בן 17 נמשכים מאז יום רביעי האחרון, אז נעלמו שלושת הצעירים במי הכנרת בטבריה.

כעת, בני המשפחות מתחילים להשלים עם רוע הגזירה ולהבין כי ככל הנראה הנורא מכל אירע ליקיריהם אך מתחננים לעזרה במציאת גופות הילדים והוצאתם מהמים.

החיפושים אחריהם נמשכים גם הבוקר בעזרת שוטרי השיטור הימי, לוחמי מג"ב, פרשים, צוללנים, אופנועי ים, סירות ומסוק משטרתי. הכוחות והמתנדבים סורקים את החופים מצד אחד ואת מי הכנרת מהצד השני אחר כל פיסת מידע.

גם המפכ״ל רנ"צ רוני אלשיך עמד הבוקר מקרוב על התקדמות החיפושים וקיבל סקירה על כלל פעולות החיפוש שנעשו מאז דווח על היעדרותם של שלושת הנעדרים לפני כ-5 ימים.

בפני המפכ״ל הוצגה ההתקדמות בהתקנת הסונאר של חיל הים על ספינה מתאימה שנשכרה על ידי המשטרה. ההתקנה והכיול ככל הנראה יושלמו היום (יום א׳) לקראת שעות הצהריים ותחל הפעלת הסונאר לסריקה קרקעית של תא השטח שבו נעלמו הנעדרים כדי לסייע בידי כוחות החילוץ כולם למציאתם של הנעדרים.

אלשיך על ספינת השיטור הימי

המפכ״ל התרשם מכלל המאמצים המבצעיים שנערכים וציין את המקצועיות והנחישות הבלתי מתפשרת בביצוע המשימה והודה לשוטרי השיטור הימי שעובדים כבר 5 יממות ברצף ועושים עבודת קודש בחיפושים בשיתוף כל כוחות החילוץ וההצלה למתנדבי משטרת ישראל מיחידות החילוץ (צוללנים) ולצוללנים מגופים אחרים שפעלו בימים הראשונים.

המפכ״ל: ״הנחת העבודה היא שככל הנראה הנעדרים כבר אינם בחיים וכנגזרת מכך, החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים. הסונאר של חיל הים שמותקן בשעות אלו ממש, יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים״.

לאור הארכת המצב הדגיש המפכ״ל, כי ״מנסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר