התפתחות משמעותית בסריקות

החיפושים אחר הנעדרים: חיל הים זיהה עצמים במי הכינרת

סונאר של חיל הים, שסורק במי הכינרת אחר איתמר אוחנה (21), נחמן איטח (17) ולירון קראדי (17), הצליח לזהות עצמים במים. כעת נבדק אם מדובר בגופותיהם של שלושת הנעדרים (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התפתחות משמעותית בחיפושים אחר הנעדרים בכינרת: סונאר של חיל הים, שהצטרף אמש (ראשון) לסריקות אחר איתמר אוחנה (21), נחמן איטח (17) ולירון קראדי (17), הצליח לזהות עצמים במים. כעת בודקים הכוחות אם מדובר בגופות חלק מהצעירים שנעדרים מיום רביעי האחרון.

שלושת הנעדרים

יעודו המקורי של הסונאר - שהצטרף לחיפושים אחר הנעדרים לאחר פניה של ח"כ אורי מקלב - הוא איתור קרחונים, דרישה שחשיבותה הובהרה בעקבות טביעת הטיטאניק, הסונאר יוצר גל קול קצר (פולס) המכונה "פינג". לאחר שהפולס עוזב את המתקן מאזינים להחזרות של גל הקול. על ידי מדידת הזמן שלוקח לקול לחזור ניתן להעריך את מרחק החפץ שהחזיר אותו (אוניה, קרקעית הים או עצמים אחרים).

החיפושים אחר שלושת הנעדרים (צילום: דוברות המשטרה)

צה"ל משתמש במכשיר זה גם למטרות ביטחוניות, כך לדוגמא גילה את חדירת צוללני החמאס במהלך מבצע צוק איתן. הצוללנים עברו בתווך שבחיל הים מכנים "מי אפסיים", שם היה הסונאר המיוחד. בעולם קיימות מערכות רבות מסוג זה, אך המערכת הישראלית הגדילה את טווח הגילוי מרדיוס של מאות מטרים בודדים לרדיוס של כמה קילומטרים, מה שנותן למשמר החופים או לחיל הים זמן רב מאוד להיערך מול אותם האיומים.

החיפושים אחר הנעדרים (צילום: יצחק סבג)

אמש אמש מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי המשטרה מניחה ששלושת הנעדרים כבר אינם בחיים. בעקבות זאת, החיפושים אחר השלושה יימשכו מתחת לפני המים ובקרקע על פי ניתוחים מקצועיים. "הסונאר של חיל הים יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד. אנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים" אמר המפכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר