מצפצפים על טראמפ

צפון קוריאה: "נערוך ניסויי טילים כל חודש"

הצפון קוריאנים זועמים על האיומים האמריקנים ומצהירים כי ימשיכו בניסויי הטילים והגרעין שלהם על בסיס חודשי. מנגד טראמפ מזהיר את המנהיג און - "כדאי שתתנהג יפה" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ וקים גו'נג און (צילום: שאטרסטוק, סוכנות הידיעות הקוריאנית)

המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון נמשכת: פעילות צבאית של ארצות הברית נגד קוריאה הצפונית תוביל ל"מלחמה כוללת" – כך הזהיר אתמול (שני) סגן שר החוץ הקוריאני האן סונג-ריול, בריאיון לרשת BBC. הוא אמר כי פעילות צבאית אמריקנית תהיה צעד "חסר אחריות", והבהיר כי פיונגיאנג תמשיך לערוך ניסויי שיגור טילים "על בסיס שבועי, חודשי ושנתי".

האן הוסיף כי הממשל הצפון קוריאני סבור כי נשק גרעיני יגן על המדינה המבודדת מפני איום צבאי מצד וושינגטון. בחודשים האחרונים ערכה קוריאה הצפונית כמה ניסויי טילים וניסויים גרעיניים, וטענה כי הטילים שפיתחה יכולים להגיע לאדמת ארצות הברית. הניסוי האחרון, שנערך אתמול, הסתיים בכישלון אך עדיין עורר את זעמם של האמריקאים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל אתמול בבית הלבן על ידי כתב של רשת CNN לגבי המסר שלו למנהיג הקוריאני קים ג'ונג און. לכך ענה הנשיא בתשובה אופיינית לו: "כדאי שתתנהג יפה". סגנו, מייק פנס, ביקר באותה בעת באזור המפורז שבין קוריאה הדרומית לצפונית, והכריז: "עידן הסבלנות האסטרטגית נגמר".

פנס, שהחל ביקור של כשבוע וחצי במדינות האזור, אמר כי הוא מקווה כי סין תפעיל את "מנופי הלחץ יוצאי הדופן" שלה, על מנת לדרוש מפיונגיאנג לנטוש את תכנית הגרעין. לצד זאת, הוא הכריז: "הנשיא טראמפ הבהיר כי סבלנותה של ארצות הברית ושל בעלות בריתנו באזור הזה נגמרה, ואנחנו רוצים לראות שינוי. אנחנו רוצים לראות את קוריאה הצפונית נוטשת את הנתיב חסר האחריות שלה בפיתוח נשק גרעיני. המשך הניסויים בטילים בליסטיים אינו מתקבל על הדעת".

טראמפ שתקף בשבועות האחרונים את אפגניסטן וסוריה הוכיח כבר כי בשונה מקודמו הוא רואה באופציה הצבאית, אופציה חשובה ומעשית וכי הוא אינו מתכוון לשתוק לנוכח התנהגות מסוכנת של מדינות קיצוניות וארגוני טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר