בכירי 'הפלג הירושלמי' במעצר

הרב דוד זיכרמן: 'ניסיון השתקה של ליברמן; לא ינצחו אותנו'

אחד מראשי עסקני 'הפלג הירושלמי' אומר ל"כיכר השבת" על גל המעצרים כי מדובר בניסיון השתקה. "בשלב הבא ירו בעיתונאים?", הוא תוהה, "אי אפשר לנצח בהשתקה ובכוח את המחאה שלנו" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב זיכרמן על רקע המעצרים הלילה (צילום: כיכר השבת, צביקה לרר)

"המשטרה מבקשת להטיל פחד, לא יהיה כלום כי אין כלום", כך אומר אחד מראשי עסקני 'הפלג הירושלמי' ל"כיכר השבת", בתגובה לגל המעצרים הלילה (שלישי) של בכירי וראשי "הפלג הירושלמי" כמו גם עורכי ומנהלי עיתון "הפלס", בחשד לסחיטה ואיומים של מנהלי חברות במשק כדי שיפרסמו ב'הפלס'.

הרב דוד זיכרמן, מראשי עסקני 'הפלג הירושלמי', אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי "לפני שנתיים היה בדיוק אותו סיפור. מעצרים בערב פסח על הטרדות ובסוף ההר הוליד עכבר. גם במקרה הזה אני סמוך ובטוח שלא יהיה כלום כי אין כלום".

לדבריו: "המשטרה מבקשת להטיל פחד על אלו שמביעים את הדעה הלגיטימית נגד גזירת הגיוס ונושאים את דגל המחאה ברמה ומבקשים לעצור אותה בכוח. המחאה לגיטימית כמו בכל מדינה דמוקרטית. אנשי רשות השידור, הנכים, הסטודנטים כולם מפגינים כשהם מרגישים שפוגעים בהם".

"תבינו שעצרו עיתונאים ופרצו לתוך משרד של עיתון ועשו בו חיפוש. איפה אבירי הדמוקרטיה? האם השלב הבא יהיה שירו בעיתונאים חלילה?", הוא תוהה. "גם אם עיתונאי נחשד במשהו הרי שניתן לקרוא לחקירה. גררו את הגיורת בבני ברק ושעתיים היתה כלואה בתוך הניידת. הם נפלו על הראש? גל מעצרים היסטרי ומתוקשר. זה נסיון ברוטאלי לסתום פיות המנוגד לכל ערכי הדמוקרטיה. זו בושה וחרפה".

אבל זה הכל ההטרדות שלכם?

זיכרמן: "ההטרדות זה עילה. עילה למה? להיסטריה? גם ראש הממשלה נחשד אז באים אליו באופן מכובד וחוקרים אותו. מזמנים לחקירה. לא מתנפלים באישון לילה על בתים עם נשים וילדים. מה זה מחבלים בשכם? זה נסיון השתקה מבית מדרשו של ליברמן. הוא לא מבין מה זה דמוקרטיה. הוא חניך האסכולה הרוסית. אבל גם שם זה כבר לא קיים".

"אי אפשר לנצח בהשתקה ובכוח את המחאה שלנו. אנחנו לא נשתוק ולא ינצחו אותנו. זה המסר", הוא מחדד.

המעצרים והמהומה בבני ברק (צילום: צביקה לרר)

כפי שדוווח ב"כיכר השבת", בפשיטה בו זמנית במספר מוקדים ברחבי הארץ, עוכבו הלילה ראשי ועסקני "הפלג הירושלמי" וכן בכירי עיתון "הפלס" בפשיטת ענק של כוחות משטרה על בתיהם. העסקנים נלקחו לחקירה והוחרמו מהם ציוד אישי כגון מחשבים ומכשירי הסלולר.

ל"כיכר השבת" נודע כי כוחות משטרה ובילוש פשטו על בתיהם של עורכי "הפלס", נ.ג. ו-י.ו., כמו כן נעצרו י.ח.ג., ש.א. ממנהלי העיתון, א.ט., ד.ב. מנהל ישיבה ועוד שורה של בכירים.

כחלק מגל המעצרים נעצרו במודיעין עילית גם ש.י., ש.י., מ.ו., י.ט., ש.פ., חלקם בכירים בוועדה להצלת עולם התורה האחראית על ארגון הפגנות הפלג הירושלמי נגד מעצר העריקים. בבני ברק נעצר בנו של הגר"מ גרוס, בביתר עילית נעצר בכיר נוסף, ומלבדם נעצרו בירושלים מספר בכירים נוספים.

בנוסף, נעצר במאה שערים מ.ק. מי שמתחזק את קווי המאבק של הפלג הירושלמי והעדה החרדית. העצורים נלקחו על ידי חוקרי ובלשי יחידת להב 433 אל מתקני החקירות בלהב 433.

בבני ברק התרחש עימות של ממש בין כוחות המשטרה לבין מפגינים כאשר איש העסקים מנחם כרמל נפצע באפו אך סירב להתפנות לטיפול רפואי בבית החולים. במהלך המהומות אף נעצרה אשה שהתעמתה עם השוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה עוכבו/נעצרו לפנות בוקר במבצע ארצי ומקיף 28 חשודים מכל רחבי הארץ החשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ונושאי משרה בכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

"מהחקירה עולה כי החשודים נהגו לפנות מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק' אשר הופעל ע"י החשודים, בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. שם היו שומעים הקלטות של שדרנים שפרסמו תכנים הכוללים את פרטי החברה אותה הגדירו ככזו שצריך להטריד באותו היום ומה 'מדד ההטרדה' (כמה שיחות/הודעות לאותו היום). קו הטלפון הוקם על ידם למטרה זו.

"במסגרת הפעילות הגיעו חוקרי המשטרה בין היתר גם למשרדי מערכת עיתון ה'פלס' בירושלים ועל בסיס צווי חיפוש של בית המשפט ביצעו חיפוש במקום ואספו ממצאים הקשורים לחקירה המתנהלת בהם מחשבים, חומרי מדיה ועוד.

"כאמור לפנות בוקר הגיע לשיאו מבצע האכיפה בו היו שותפים כ-250 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית, בהתאם לצווי מעצר וחיפוש שהוצאו ע"י בית המשפט, 28 חשודים מירושלים, בני ברק, מודיעין עלית, אשדוד, רכסים וחדרה. כלל המעוכבים/עצורים, בהם נושאי משרה בכירים במערכת העתון, הובאו לחקירה במתקני להב 433, שם נחקרו ע"י חוקרי משטרת ירושלים. החשודים שעוכבו/נעצרו הוגדרו כחשודים העיקריים שסומנו כדומיננטיים והמשמעותיים ביותר.

"במהלך פעילות המשטרה בירושלים ובבני ברק החלה התגודדות סביב השוטרים, קריאות לעברם ובהמשך אף הפרות סדר שכללו שריפת פחים השלכת חפצים וידויי אבננים לעבר הכוחות תוך נסיונות למנוע ולשבש את פעולת השוטרים. בהמשך יובאו חלק מהעצורים בפני בית משפט השלום בראשל"צ לדיון בעניינם".

במשטרה ציינו כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה שהחלה כחקירה סמויה במהלכה נאספו ראיות ובוססה תשתית ראייתית שהובילה למעצר חשודים, שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא.

"חוקרי משטרת ישראל ניהלו את החקירה ביסודיות, מקצועיות ונחישות תוך איסוף מכלול הראיות וחומרי החקירה מכל הארץ שרוכזו בירושלים, זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם יחידות המשטרה ברחבי הארץ. לאורך כל החקירה המשטרה עמדה בקשר רצוף עם נציגי החברות אשר עודכנו בחקירה. המשטרה תמשיך בפעילות הנחושה לאכיפת החוק והסדר ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם החשודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר