סערה בבריטניה

המועמד החב"די שרף את 'הברית החדשה'

שניאור אודזה שרץ מטעם מפלגת הימין, ה'יוקיפ', בבחירות הקרובות לראשות עיריית מנצ'סטר, פרסם תמונה של "תנ"ך של מסיונרים" בעזרתו שרף את החמץ - ומחק אותה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הספר הבוער (צילומסך: מתוך טוויטר)

שניאור אודזה, מועמד מפלגת החירות של בריטניה (UKIP) לראשות עיריית מנצ׳סטר וחסיד חב"ד בחייו האישיים, מצא בערב פסח ספר של "הברית החדשה" בבית הכנסת שלו, הוציא אותו לרחוב ושרף אותו.

על פי סוכנות הידיעות JTA, לאחר מכן הוא צייץ בטוויטר תמונות מהשריפה לצד הכיתוב "אני אסיר תודה למי שהניח תנ"ך של מיסיונרים בין הספרים שלנו כי באמת לא ידעתי עם מה לשרוף את החמץ שלי". הספר הוא אוסף כתבי ה"קודש" הנוצריים.

הסערה כמובן לא איחרה לבוא, ושניאור מיהר למחוק מהטוויטר את הציוץ המכעיס. לעיתון ה'דיילי מייל' הוא ניסה להסביר כי הרגיש שאין לו ברירה אלא לשרוף את הספר בשל "החשש שדת השקר, תעבור הלאה לאדם אחר".

שניאור אודזה (צילומסך: מתוך UKIP בפייסבוק)

לדבריו, הוא העדיף לשרוף את 'הברית החדשה' ולא להשליך אותו לפח כי הספר מכיל גם חמישה חומשי תורה...

יצויין, כי דובר מפלגת UKIP מסר: "אנו מבינים את המעשה עצמו אך זה לא היה רעיון טוב לפרסם תמונה שלו במדיה החברתית. מדובר במעשה פרובוקטיבי שעשוי להוביל לאי הבנה". מפלגת UKIP תמכה בברקזיט והיא מתייחסת בחשדנות למהגרים – בייחוד למוסלמים.

שניאור אודזה נולד בבריטניה והחל את פעילותו הפוליטית בגיל 18 במפלגה השמרנית, אך חבר למפלגת החירות (יוקיפ) וגילה כי היא "הבית הטבעי עבורי, ושהם לא גזענים מהימין הקיצוני כפי שהתקשורת השמאלנית היתה רוצה שנחשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר