העלאת קצבאות הנכות

הטריק נחשף: כך כחלון חטף לנתניהו את הקרדיט

בליכוד זועמים על תרגיל שקוף שלדבריהם עשה השר כחלון לראש הממשלה נתניהו, בכך שהודיע על העלאת קצבאות הנכים לאחר ששמע כי נתניהו עומד להודיע על כך (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כחלון ונתניהו. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

כעס בליכוד: יומיים לפני פסח הפתיע שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון את המערכת הפוליטית כשהודיע על החלטתו להעלות את שיעור קצבאות הנכות. היום (שלישי) נודע מה עמד מאחורי המהלך.

תחילה, בהרמת כוסית בכפר המכבייה לכבוד פסח בנוכחות חברי הליכוד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהקשר למאבק הנכים: "העלינו את שכר החיילים, את שכר השוטרים, את שכר המינימום, הגדלנו את קצבאות הקשישים ובקרוב נגדיל גם את קצבאות הנכים. הייתי במפגש עם נכים קשים ועם הורים של נכים קשים ואני רוצה להגיד לכם שזה קורע לב. בכל המקרים ובמיוחד במקרים האלה מגיעה להם העזרה שלנו, ואנחנו נעזור להם".

הנכים מתחננים (צילום: מתוך ערוץ המאבק ביוטיוב) מקור

לאחר מכן, התכוון אכן נתניהו להכריז על העלאת קצבאות הנכות בערב פסח, ולשכתו אף זימנה קבוצת נכים כדי לשמוע ממנו את ההודעה המשמחת לאור המאבק הממושך שהם מנהלים לאחרונה. כשנודע על כך לשר האוצר, הוא מיהר להקדים את נתניהו ולהרוויח את הקרדיט הציבורי.

כעת בכירים בליכוד כועסים על כחלון שהקדים את ראש הממשלה, כך לפי הפרסום ב'הארץ'. ישנם שרים בממשלה שמותחים אף הם ביקורת על החלטת כחלון להעלאת הקצבאות, שלטענתם נעשתה ללא שנבדקו חלופות לעודפי התקציב מול משרדי ממשלה.

יצויין, כי לא צפויה התנגדות פומבית למתווה שהציג שר האוצר בעקבות עבודת ועדה בראשות פרופ' ירון זליכה שהוא מינה, ולפיה סכום הקצבה כנראה יצמח מ-2,432 שקל בחודש ל־3,600 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר