מוסדות הנפש יבדקו

המחבל מהרכבת הקלה הוגדר כאלים אך שוחרר ללא הגבלה

חנה בלדון שנרצחה לפני ארבעה ימים על ידי המחבל ג'מיל תמימי לא יכלה לדעת כי הוא, כחולה נפש מאובחן, שוחרר באותו הבוקר מהוסטל בצפון. "משפחתו לא רצתה בו" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל, בבית המשפט (צילום: לירן לוי, ynet)

המחבל ג'מיל תמימי שרצח ביום שישי האחרון את חנה בלדון הי"ד ברכבת הקלה בירושלים, הוגדר בחוות דעת רשמית של 'כפר שאול' בו אושפז לאחרונה, כ"אלים ותוקפני". היום (שלישי) הוא יובא לבדיקה בפני הפסיכיאטר המחוזי שיקבע אם ימשיך את המעצר בתנאי אשפוז.

חוות הדעת המדוברת ניתנה מאחר ובמהלך החודש בו אושפז שם, הוא התנהג באלימות כלפי סובביו. למרות כל זאת, הוחלט לשחרר אותו מכפר שאול ללא צו מגביל כלשהו. הוא עבר להוסטל בצפון הארץ, ובאישור האחראית שם הוא יצא לירושלים בבוקר הפיגוע.

זירת הפיגוע (צילום: דוברות זק"א)

ביום שישי בבוקר עדכנה מנהלת ההוסטל את משפחתו שהוא יצא מהמקום, אך אחד מבניו ענה לה שהמשפחה לא מעוניינת בקשר עמו.

חנה בלדון הי"ד, הנרצחת

לפי הפרסום ב-ynet, במשטרה מתכוונים לבדוק את התנהלות גורמי בריאות הנפש במוסדות אלו, הכפופים למשרד הבריאות. הבדיקה תיערך גם על רקע עברו הפסיכיאטרי שכלל בין היתר ניסיון התאבדות באמצעות בליעת סכין גילוח, והרקע הפלילי שלו שכלל הרשעה ב-2011 בשל מעשים חמורים שביצע בבתו.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אנו מנועים מלהתייחס לפרטי המקרה שמצוי בתוך הליך משפטי, אשר כחלק ממנו מתבצעת הערכה פסיכיאטרית עצמאית לצורכי הדיון המשפטי הפלילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר