מחיר העגבנייה עלה, משרד החקלאות התערב

משרד החקלאות פתח מכסות יבוא פטורות ממכס לעגבניות לאור עלייה חריגה במחירם לאחר החג. פתיחת המכסות היא לתקופה מוגדרת מראש, זאת כדי להגן על הצרכנים (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

בימים האחרונים המחיר הסיטוני של עגבניות עלה ל-7 ₪ לק"ג. על פי מדיניות משרד החקלאות, הנוהל הוא שכאשר מחירן הסיטוני של עגבניות עולה על 6 ₪ במשך 5 ימי עבודה ברצף, פותח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס. העגבניות הראשונות צפויות להגיע לישראל מטורקיה במהלך השבוע הבא וצפויות להוריד את מחיר הירק.

מההערכות שבוצעו במשרד עולה כי המחסור בעגבניות צפוי להימשך בשלושת-ארבעת השבועות הקרובים, ולכן פתח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס מחו"ל, ככל שיידרש.

לדברי אנשי המשרד, בכל שנה בסוף אפריל-תחילת מאי, כאשר החורף קר, יש פחות חנטה, וכתוצאה מכך פחות עגבניות. על פי הערכת מומחי המשרד, הירידה ביבול הינה של כ-30% בחודש הקרוב, כלומר, מתוך צריכה מקומית חודשית של 20,000 טון בחודש, עשוי להיווצר מחסור של כ-6,000 טון. מחזורי צמחי העגבניות שנשתלו מאוחר יותר, לא נפגעו מהקרה החורפית, וכאשר יבשילו פירותיהם בעוד כחודש, המחסור יושלם בתוצרת מקומית.

ממשרד החקלאות נמסר כי שוק העגבניות הינו שוק תנודתי וזאת בשל משתנים בלתי תלויים כגון מזג אוויר לעומת היקפי שטחי הזריעה.

"משרד החקלאות עוקב באופן רציף אחר האספקה הסדירה של שוק העגבניות והתוצרת החקלאית הטרייה לטובת הצרכנים. בתוך כך, המשרד עושה הערכות מצב תכופות. מחסור בעגבניות עלול להוביל לעלייה במחיר לצרכן. פתיחת המכסות נעשית לתקופה מוגדרת מראש, וזאת במטרה לשמור על החקלאים ועל מחיר הגון לצרכנים. יבואני העגבניות שרוצים להרוויח כסף, לא מייבאים כאשר מחיר העגבנייה נמוך, מכיוון שהדבר יגרום להם להפסדים. יבואני העגבניות ייבאו עגבניות מחו"ל, רק כאשר יש מחסור בעגבניות ומחירי העגבניות גבוהים. לכן, יבוא מחו"ל, כאשר מחירי העגבניות גבוהים מוסכם על החקלאים ואינו פוגע בהם, אך מוזיל את מחיר העגבנייה לצרכנים הישראלים", מסביר דובר משרד החקלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר