חוקרים טוענים

פייק טילים: המצעד ה"מאיים" של צפון קוריאה. צפו

העולם נחרד בשבוע שעבר מהמצעד בצפון קוריאה בו הוצגו טילים בין יבשתיים היכולים לפגוע אף בארה"ב - אלא שמומחים טוענים כעת כי צפייה מדוקדקת מוכיחה כי הטילים מזויפים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסרטון המרשיע (צילומסך: מתוך BlogDaily ביוטיוב, איור: שאטרסטוק)

צפון קוריאה ערכה בסוף השבוע ערכה מצעד צבאי מרשים ברחובות פיונגיאנג הבירה, בו הוצגו לראווה טילים שונים שלפי המשטר המקומי הם יכולים לפגוע במטרות במרחק עשרות אלפי קילומטרים, הכוללים את ארה"ב.

כצפוי, מדינות המערב נזעקו בשל החשש כי הטילים החדשים מעידים על הסלמה בינלאומית צפויה, אלא שמומחים צבאיים שבחנו את הצילומים מהמצעד טוענים כעת כי יתכן והטילים היו... זיוף.

ניתן לצפות בסרטון המצעד באחד הטילים המוצב על גבי משאית כשהוא זז באופן חשוד במהלך הנסיעה. "אני מטיל ספק באותנטיות של הטיל, שניתן לראות שקצהו פשוט זז ברוח", הסביר צ'אד אוקארול מסוכנות הידיעות NK News המתמחה בצפון קוריאה.

גם סוכנות הידיעות AFP מצטטת היום בכיר בחברה ביטחונית פרטית בדרום קוריאה, לי איל-וו, החושד שהטילים זויפו: "יתכן כי כל הטילים שראינו היו בעצם זיופים שנעשו במטרה להרשים את העולם", הוא אומר.

כזכור, פיונגיאנג - שהציגה צילומים של מה שנראה כטילים בליסטיים בין-יבשתיים בעלי יכולת שיגור מצוללות, על גבי משאיות שעברו לנגד עיניו של המנהיג קים ג'ונג און - הזהירה במהלך המצעד את ארצות הברית במלים: "יש לסיים את ההיסטריה הצבאית של טראמפ - שהגיעה לשלב מסוכן".

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר