פרסום ראשון

באורח תקדימי: הגראי"ל הקדים את כינוס "לב לאחים" - כדי למנוע חיכוכים עם 'הפלג'

באורח נדיר הורה מרן הגראי"ל שטיינמן להקדים את שעת כנס "לב לאחים" השנתי, זאת בעקבות אירוע המזוהה עם "הפלג" שנערך בסמוך והרצון למנוע חיכוכים. האם ראש הישיבה יטול חלק במעמד? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס בשנה שעברה (צילום: יהודה פרקוביץ)

ביממה האחרונה, הוחלט במפתיע בהנהלת ארגון הקירוב "לב לאחים" על הקדמת שעות הכנס השנתי הענק בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל - וכעת, בעקבות ההקדמה, הוא צפוי להסתיים בשעות הערב.

אל הכנס המתקיים מידי שנה מגיעים אלפי אברכים ובני ישיבות על מנת לשמוע את דבר גדולי הדור בחובת השעה של מלאכת הקירוב האדירה המתחוללת ברחבי הארץ והוא נחשב לאירוע התורני-ציבורי החשוב ביותר בציבור הליטאי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים התלבטו ראשי הארגון האם ליצור שינויים במועד האירוע המתוכנן, זאת בעיקר עקב העובדה שבאולם סמוך ייערך בדיוק באותו היום כינוס "וכתבתם" המזוהה עם הפלג הירושלמי, תוך חשש שההימצאות של כלל הציבור באותו הזמן באותו האזור עלולה לגרום למתח מסויים זאת בעיקר לאחר המאורעות בשבועות האחרונים וההפרעות החמורות לסדר הציבורי במהלך אירועי הפלג הירושלמי ולאחריהם.

כינוס "לב לאחים", ארכיון (צילום: כיכר השבת)

ביממה האחרונה, נועצו בשאלה זו ראשי הארגון בדעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וקיבלו את הכרעתו הברורה: באופן תקדימי, שעות הכינוס יוקדמו והוא יסתיים עד לשעה 19:00 בערב.

בהנהלת הארגון אף מקווים כי באם המצב ייאפשר, ולאור השיפור הניכר במצבו הבריאותי של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, יגברו הסיכויים כי יוכל רבן של ישראל לקחת חלק ולהשתתף בו כפי שהיה תמיד עת נשא הוא את המשא המרכזי במעמד מרנן ורבנן, ולראשונה מאז שאושפז ישתתף באירוע תורני ציבורי הקרוב לליבו באופן מיוחד.

יצויין, כי המעמד השנתי של "לב לאחים" המתקיים זה השנה העשרים ברציפות, זכה בשנים האחרונות ממרן הרב שטיינמן לתואר "הכנסייה הגדולה של דורנו", כביטוי ראשון במעלה לחשיבות העצומה שרואה מרן ראש הישיבה בבמת הכנס כמביאה את דבר השעה וחובת הכלל והפרט בענייני הדור העומדים על הפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר